سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
«و هنگامى که مؤمنان را ملاقات کنند، مى‏گویند: «ایمان آورده‏ایم.» ولى هنگامى که با یکدیگر خلوت مى‏کنند، (بعضى به بعضى دیگر اعتراض کرده،) مى‏گویند: «چرا مطالبى را که خداوند (در باره صفات پیامبر اسلام) براى شما بیان کرد، به مسلمانان بازگو مى‏کنید تا (روز رستاخیز) در پیشگاه خدا، بر ضد شما به آن استدلال کنند؟! آیا نمى‏فهمید؟!» سوره ی بقره آیه ی 76

سلام یک نکته. تکرار تاریخ آنقدر ادامه پیدا میکنه تا وقتی که بشر پند بگیره. مرتکبان وقایع شوم تاریخ باید محاکمه بشن . اینقدر زمان با سرعت حرکت میکنه اینقدر وقت کم داریم که وقتی برای وقت گذرانی نداریم . ائمه ،معصومین ،مومنان همه منتظرند قرنهاست که منتظرند . وقتی برای وقت تلف کردن نداریم. 
در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است . اما من باب تذکر یک بار دیگه اون جمله ی مقام معظم رهبری رو که در همان ابتدای انتخاب شدن دکتر احمدی نژاد فرمودند مینویسم:
«وقتى که ایشان تبلیغات انتخاباتى مى‏کردند، به افراد خانواده‏ى خودم مى‏گفتم اگر آقاى احمدى‏نژاد رأى هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محورى را مطرح کرد» قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران‏‏08/ 06/ 84
در مورد این جمله ی رهبری در وبلاگ قبلی ام توضیح داده بودم . عزیزان اگر فکر میکنند در این مدت نظر رهبری نسبت به دکتر عوض شده( البته دوستان باید به خودشون رجوع کنن نه دکتر) برن سخنان رهبری رو در مناسبتهای مختلف ببینن که بزرگترینش سفر رهبرمان به سمنان بود که چنان تاییدی فرمودند دولت را که دهان اجانب مانند بی بی سی باز ماند . شما را نمیدانم ولی ما که میدانستیم.

رهبر معظم انقلاب ، دانیل اورتگا ، دکتر محمود احمدی نژاد 

. در حالیکه چند اقتصاددان دوم خردادی با نوشتن نامه ای به رئیس جمهور به شدت از سیاست های اقتصادی دولت در دوسال اخیر انتقاد کردند یک روز بعد، صندوق بین المللی پول گزارشی منتشر کرد که در آن چند تن از کارشناسان به معرفی 15 موفقیت بزرگ اقتصادی دولت نهم پرداختند که تمام تلاش چند اقصاددان دوم خردادی ضایع شد .
به عنوان مثال این اقتصاد دانان دوم خردادی در تحلیل خود و انتقاد از دولت نوشتند که در سال‌‏های 2005 و 2006 اقتصاد ایران در بین 23 کشور منطقه از نظر رشد اقتصادی به ترتیب مقام نوزدهم و هفدهم را کسب کرده است. (در حالیکه اگر این واقعیت داشته باشد ایران در یک سال گذشته چند پله صعود کرده و این یک موفقیت است نه ضعف)
اما آماری از صندوق بین المللی پول دو روز قبل از انتشار این نامه نشان میدهد که ایران دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست.
احتمالا آقایان از آن لحاظ گفتند! این یک نمونه بود از اوایل نامه . کامبیز یه اصطلاحه که به جای غضنفر به کار میبرم. یه نفر نیست (البته ممکنه زیر سر یک نفر باشه) اما مجموعه ای از تمام دوستان رو تشکیل میده که به علت حقوق بشر و از این چیزها تا اعتماد سازی نشه ول نمیکنن. رهبر انقلاب تایید کردند،مردم تایید کردند،کارشناسان بین المللی تایید کردند،اما کامبیز هنوز شک داره . ممکنه دیر بشه و کامبیز هنوز در تخیلاتش به سر ببره!
----------------------------------
در انتقاد به مشکلات ساختاری اقتصادایران:  57 تن از اقتصادانان به رییس جمهور نامه نوشتند
پشت پرده نامه 57 اقتصاددان به رئیس جمهور/ اقتصاددانان داغ تر از بیگانگان
از انتقاد به تیم اقتصادی احمدی نژاد / تا کتک کاری وزیر اقتصاد و رییس سازمان مدیریت خاتمی
صندوق بین‌المللی پول منتشر کرد : گزارش 8 اقتصاددان جهان از 15موفقیت اقتصادی دولت نهم


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 86/3/29:: 6:12 عصر     |     () نظر

سلام من نمیدونم چی بگم . آقای خاتمی خودش خودش را رد صلاحیت کرد.
بعد از دو سال از روی کار اومدن دولت نهم برخی که فکر میکردن میتونن در همین مدت کار رو تموم کنن یا حداقل از محبوبیت ایجاد شده جلوگیری کنن ، وقتی ماجرا را به نفع خودشون ندیدن در آستانه ی انتخابات مجلس هشتم فریاد وا حکومتا و دولتا سردادن .
نمونش آقای کروبی بود که گفته بود: اگر همه همچون سرحدی زاده حرکت می کردند، حرمت ها را نگه می داشتند و جهت ها را رعایت می کردند، امروز میدان را به بی ریشه ها نمی دادیم.
آقای خاتمی هم با این کارهاش مثلا فشار دادن بازوی دختری در مراسم دوم خرداد یا دست دادن با دختران ایتالیایی شاید میخواسته این ریشه ها رو نشون بده . ریشه های خشک خرابی که مورد تایید مردم نیستند. آقای خاتمی باید همان موقع که معین رای نیاورد میفهمید که دیگر روش اونها مورد تایید مردم نیست .
البته اگر آقای خاتمی این کار را هم نمیکرد ما میدانستیم که نظر ایشان و نظر دیگر دوستان اصلاح طلبشان چیست چرا که در زمان تصدی دوستان رفتارهای مشابهی را دیدیم .

 

داون لود فیلم خاتمی در مراسم دوم خرداد . داون لود فیلم خاتمی در ایتالیا
دفتر ایشون البته تکذیب کرده و گفته این فیلم (ایتالیا) ساختگیه . و البته در ادامه افزوده که اصولا آقای خاتمی به علت ازدحام جمعیت متوجه برخی تماس‌‏ها نمی‌‏شوند .
من نمیدونم اگر تکذیب کرده دیگه این حرف چیه . خلاصه اینکه همه میدونن که چه کسی چه تفکری داره . همون سال 76 سر انتخابات یادمه روی دیوار با اسپری نوشته بودن : خاتمی عین خارج . همون موقع هم کسانی بودن که میگفتن به ایشون به خاطر سید بودن و ... رای میدن . به هر حال دیگر برای متدین و غیره مشخص شد که خاتمی عین خارج .
ولی آیا اصلاح طلبان هنوز فکر میکنند که این جمله باعث جذب آراشان در انتخابات بعدی مشود ؟ آیا از سوم تیر عبرت نگرفتند؟؟؟
لینک: آقای خاتمی ! مراقب باشید(یادداشت روز کیهان)


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 86/3/22:: 9:47 عصر     |     () نظر

سلام . در گذشت حضرت روح الله امام امت رو تسلیت میگم . همچنین سالروز اغاز ولایت امام خامنه ای رو تبریک میگم . نزدیک شدن سالگرد انقلاب سوم تیر هم بر همه ی یاوران امام خامنه ای تبریک میگم. 
حتما اصطلاح "توهم توطئه" رو شنیدید . شایدم به کار بردید ! این «تئوری توطئه» رو دانیل پایپز صهیونیست درست کرد و رواج داد تا اینکه افراد ساده لوحی اون رو تکرار کنند . دانیل پایپز یک صهیونیست درجه یکه  مجله ی فرهنگی سازمان سیا دست پدرشه . دانیل پایپز اکنون مشاور دولت بوش و رئیس مؤسسه‌ ی مجمع خاورمیانه است .

Daniel Pipes 
Daniel Pipes

دنیل پایپز تا حالا چند کتاب در این مورد نوشته . و مامور ترویجه این تفکره . تا اینکه وقتی صهیونیزم یا آمریکا یا انگلیس کاری انجام میدن اگر مسلمانی فهمید و خواست که به پاخیزد ، افراد ساده لوحی بیان و جلوی اون شخص رو بگیرن و بگن که نه تو اشتباه میکنی توهم زدی ! تو میترسی تو توهم توطئه داری ... در حقیقت کسی که این حرف رو میزنه از یک نو عداوت یا کم عقلی رنج میبره .
در حقیقت این ما نیستیم که اشتباه میکنیم ، و از ترس مشکلات و اتفاقات و سختیها نیست که میگیم دشمن پشت بعضی حرکاته ، بلکه کسی که تهمت توهم توطئه را به ما میزند خود از فقر سیاسی در عذابه و به دلیل نتوانستن تحلیل و دشمن شناسی سریع میگه تو توهم توطئه داری!
(برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به مقاله ی دکتر شهبازی : دانیل پایپز، احمد اشرف و  نظریه توطئه http://www.shahbazi.org/pages/ashraf.htm ) همچنین ببینید که بعضیها چه طور برای توجیح کارهاشون میگن که شما توهم توطئه دارید : توهم توطئه، از چشم شرقی http://maktuob.net/book/kadivar/196.php )

بگذریم . بحث اونجایی جالب میشه که در داخل کشور بعضی مثل احمد اشرف این تفکر رو رواج میدن . و عضی از ایشون مثل زرین کلک که یک بی لیاقته به بزرگی یاد میکنند .
احمد اشرف » بر این باور است که ابتدایى بودن تاریخ نگارى، علم سیاست و روابط بین الملل در میان ایرانیان باعث شده که اغلب افراد به بررسى منطقى و انتقادى مسائل و مشکلات نپردازند و تحلیل سطحى توهم توطئه جایگزین این نوع بررسى مى شود. (درباره ی احمد اشرف - هویت ایرانی http://www.iran-newspaper.com/1385/850230/html/horizon.htm#s618465)
احمد اشرف عضو گروه مشاوران بنیاد مطالعات ایران (نشریه ی اینترنتی ایران نامه)است. این بنیاد که از طرف اشرف پهلوی حمایت میشود متشکل از برخی روئسای حکومت شاهنشاهی میباشد .

Ahmad Ashraf 
Ahmad Ashraf

امیدوارم با شناخت از افراد، هر پیشکسوتی رو بزرگ نشماریم . و البته دوستان دیگر از این کلمه ی توهم توطئه استفاده نکنند که خود یک توطئه است از طرف دشمنان . یا علی
-----------------------
1-همسایه ای مرغ همسایه کناری رو دزدید و کباب کرد و خورد.دودش بلند شد و همسایه کناری فهمید که مرغش را چه کسی دزدیده . رفت و یقه ی همسایه رو گرفت و گفت مرغم رو چرا دزدیدی؟ همسایه گفت : تو را همی خیال و توهم توطئه گرفتی . من هنوز ناهار نخوردم.
2- مخ پنجی گوید که مردم ایران را توهم توطئه گرفتندی و همی دستان اجانب در کار وارد دیدندی . فی الحال جوگیر شدندی انقلاب کردی و شاه را بیرون کردی !!!
سال ها بعد توهم توطئه فراگیر بودندی و دشمن فرضی مصور شدی و هشت سال جنگ کرد اندی ....
و اکنون هم تو توهم زدی چرا که قرصش را تازه به تو دادم . باز هم توهم کردندی و دشمن تراشی ...
3- اونی که ما رو به توهم توطئه متهم میکنه  یه سر بره عراق ببینه جنایات رو شاید کمی به خودش بیاد!


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 86/3/15:: 1:41 صبح     |     () نظر

سلام . دشمن برای از بین بردن فرهنگ ارزشهایی که امامان معصوم ما برای آن به شهادت رسیدند تلاشهای زیادی کرده . یکی از اون تلاشهای دشمن خراب کردن وجهه و اسم ائمه اطهار علیه السلام نزد مردمه .
سالها قبل که دامداری در بین تمام مردم ایران فراگیر بود شعری بین مردم رایج بود که مادران برای بچه هاشون میخوندن به این شعر دقت کنید:
اتل متل توتوله «فعلا چیزی نیست ادامه ی شعر رو ببینید» گاو حسن چه جوره نه شیر داره نه پستون «در قدیم گاوی که شیر نداشت رو یا میکشتن یا معدوم میکردن اگه کسی نگه میداشت و بهش غذا میداد میگفتن احتمالا مخش مشکل داره . حالا در این قصه گاو مال چه کسی بود؟ امام حسن علیه السلام»  شیرشو بردن هندستون «حسن این گاوی که شیر نداره شیرش رو برده هندوستان!!! » یک زن کردی بستون « در هند هم یک زن کردی بگیره حالا هندوستان چه ربطی به کردستان داره؟ » اسمشو بزار عمقزی «آذربایجان شرقی»  دور کلاش قرمزی «ترکمن صحرا»

 


اگر احیانا در بحث روانشناسی وارد بشید متوجه میشید که دشمن چقدر دقیق روی اینها کار کرده . هیچ چیزی هم از روی اتفاق و شانسی نیست. برای آشنایی، به این مقاله در سایت تبیان در مورد شعر های کودکانه توجه کنید که شعر ها با مضامین مذهبی سیاسی و ... نوشته میشده( http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=9645 )
اگر دقت کنین دشمن یک سیاستی داره . مثلا در مورد شایعه ی دیدن عکس امام در ماه دقت کنید. در فیلمی که جدیدا از صداوسیما از دستگیری چند عامل ساواک در اوایل انقلاب پخش شد یکی از عوامل ساواک میگفت که از اسرائیل دستور داشتن خرافات رو ترویج بدن و بعد از طریق رد کردن اون خرافات پایه های اعتقادی مردم رو سست کنن که یکی از اون خرافات این بود که بگن عکس امام ره در ماه دیده میشه. حالا جالبه این بحثه  توطئه دشمن در مورد چنین حرکاتی همچنین این شعر جدیدا مطرح شده سریع اومدن شعر رو رد کردن و مسخره کردن و در اینترنت و اس ام اس ها به شوخی پر کردن که وزارت ارشاد به دلیل مستهجن بودن این شعر رو عوض کرده و ... - جالب اینجاست که وقتی سرچ کردم این شعر دومی در بیش از 500 صفحه ی اینترنتی پخش شده- تا شما به اهمیت کار پی ببرید. 

شعر اتل متل توتوله همونطور که گفته شد بنا بر شرایط محیطی برای چند نسل قبل بود . بعد از مدتی از اون حسن پرده برداری شد و در قالب شعر برای کودکان با قیافه ای کچل و بی ریخت و چاق به نمایش دراومد که این پسر نه درس میخوند نه منظم بود نه ناخن هاش رو میگرفت و ...

این قضیه اونجایی تعجب برانگیز میشه که صداوسیما که باید بیدار ترین مجموعه باشه .به قول امام (ره) یک دانشگاه است.  بیاد و از این کاراکتر در انیمیشن هاش استفاده کنه . مسخره کردن حسن اینقدر راحت بشه که بعدا از جمله ی اون تیزر «خیلی خطرناکه حسن» استفاده کنن اس ام اسش رو ساختن و رهبر شیعیان لبنان سید حسن نصرالله رو مسخره کردن و برای بقیه عادی جلوه دادن. غفلت طراح ؟ غفلت گرافیست ؟ غفلت مدیر برنامه ؟ حتی غفلت شورای نظارت برتولیدوپخش تیزرهای تبلیغاتی ؟ دشمن برنامه داره. چرا غفلت کنیم. شما این جمله ی این تیزر رو اینجور بخونید : خیلی خطرناکه "حسن"


پیدا کنید پرتقال فروش .ببخشید. حسن را

بگذریم . اگر دقت کرده باشید لفظ هایی همچون جواد یا همون جوات رو بین مردم مرسوم کردن که به هر چیز ضایعی نسبت داده میشد . تا اونجایی که در روزنامه هم ازش استفاده کردن.(برای اینکه ببینید این لغت چقدر استفاده داره سری به این تالار گفتگو بزنید http://www.ziafat.com/forums/showthread.php?t=4415 ) از این دست بسیار زیاده نمونه اش رو در وبلاگم موقعی که در پرشین بلاگ بود نوشته بودم . که در سریالی اسم و فامیلی شخصی که ساده بود و سرش کلاه گذاشتن "مهدی مهدوی" بود.(http://www.persianblog.com/posts/?weblog=waiter.persianblog.com&postid=5142330) در سریالها اگر دقت کنید هر چی آدم حسابیه ، اسم های بی هویتی داره و هر چی نوکر و کلفت و آدم بیچار و بدبخته اسم ائمه مثل حسن و زینب و ... . یک بار در یک برنامه شبکه قرآن صبح ساعت ده که با یک روحانی گفتگو داشتن روحانی برگشت گفت که چرا در سریالها کلفت ها اسم زینب دارن و ...

 

به هر حال با هوشیاری باید جلوی این اقدامات گرفته بشه تا نسل بعد از این اسمها بدشون نیاد وبه جای اسم ها لذت بخشی همچون اسمهای معنوی رو بیارن به اسمهای همچون آزیلا و...!!!

این مطلب رو هم از سایت تبیان بخونید : حسن خیلی غریبی حسن ( http://tebyan.net/index.aspx?pid=41440 )
ایشون هم جالب نوشته : نه حسن... خیلی خطرناکه حسن! باز هم دسته گل تلویزیون ( http://amaliat.blogfa.com/post-211.aspx )
به امید ظهور منجی


کلمات کلیدی: شیعه


نوشته شده توسط امین 86/3/7:: 9:28 عصر     |     () نظر