سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

سلام . دشمن برای از بین بردن فرهنگ ارزشهایی که امامان معصوم ما برای آن به شهادت رسیدند تلاشهای زیادی کرده . یکی از اون تلاشهای دشمن خراب کردن وجهه و اسم ائمه اطهار علیه السلام نزد مردمه .
سالها قبل که دامداری در بین تمام مردم ایران فراگیر بود شعری بین مردم رایج بود که مادران برای بچه هاشون میخوندن به این شعر دقت کنید:
اتل متل توتوله «فعلا چیزی نیست ادامه ی شعر رو ببینید» گاو حسن چه جوره نه شیر داره نه پستون «در قدیم گاوی که شیر نداشت رو یا میکشتن یا معدوم میکردن اگه کسی نگه میداشت و بهش غذا میداد میگفتن احتمالا مخش مشکل داره . حالا در این قصه گاو مال چه کسی بود؟ امام حسن علیه السلام»  شیرشو بردن هندستون «حسن این گاوی که شیر نداره شیرش رو برده هندوستان!!! » یک زن کردی بستون « در هند هم یک زن کردی بگیره حالا هندوستان چه ربطی به کردستان داره؟ » اسمشو بزار عمقزی «آذربایجان شرقی»  دور کلاش قرمزی «ترکمن صحرا»

 


اگر احیانا در بحث روانشناسی وارد بشید متوجه میشید که دشمن چقدر دقیق روی اینها کار کرده . هیچ چیزی هم از روی اتفاق و شانسی نیست. برای آشنایی، به این مقاله در سایت تبیان در مورد شعر های کودکانه توجه کنید که شعر ها با مضامین مذهبی سیاسی و ... نوشته میشده( http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=9645 )
اگر دقت کنین دشمن یک سیاستی داره . مثلا در مورد شایعه ی دیدن عکس امام در ماه دقت کنید. در فیلمی که جدیدا از صداوسیما از دستگیری چند عامل ساواک در اوایل انقلاب پخش شد یکی از عوامل ساواک میگفت که از اسرائیل دستور داشتن خرافات رو ترویج بدن و بعد از طریق رد کردن اون خرافات پایه های اعتقادی مردم رو سست کنن که یکی از اون خرافات این بود که بگن عکس امام ره در ماه دیده میشه. حالا جالبه این بحثه  توطئه دشمن در مورد چنین حرکاتی همچنین این شعر جدیدا مطرح شده سریع اومدن شعر رو رد کردن و مسخره کردن و در اینترنت و اس ام اس ها به شوخی پر کردن که وزارت ارشاد به دلیل مستهجن بودن این شعر رو عوض کرده و ... - جالب اینجاست که وقتی سرچ کردم این شعر دومی در بیش از 500 صفحه ی اینترنتی پخش شده- تا شما به اهمیت کار پی ببرید. 

شعر اتل متل توتوله همونطور که گفته شد بنا بر شرایط محیطی برای چند نسل قبل بود . بعد از مدتی از اون حسن پرده برداری شد و در قالب شعر برای کودکان با قیافه ای کچل و بی ریخت و چاق به نمایش دراومد که این پسر نه درس میخوند نه منظم بود نه ناخن هاش رو میگرفت و ...

این قضیه اونجایی تعجب برانگیز میشه که صداوسیما که باید بیدار ترین مجموعه باشه .به قول امام (ره) یک دانشگاه است.  بیاد و از این کاراکتر در انیمیشن هاش استفاده کنه . مسخره کردن حسن اینقدر راحت بشه که بعدا از جمله ی اون تیزر «خیلی خطرناکه حسن» استفاده کنن اس ام اسش رو ساختن و رهبر شیعیان لبنان سید حسن نصرالله رو مسخره کردن و برای بقیه عادی جلوه دادن. غفلت طراح ؟ غفلت گرافیست ؟ غفلت مدیر برنامه ؟ حتی غفلت شورای نظارت برتولیدوپخش تیزرهای تبلیغاتی ؟ دشمن برنامه داره. چرا غفلت کنیم. شما این جمله ی این تیزر رو اینجور بخونید : خیلی خطرناکه "حسن"


پیدا کنید پرتقال فروش .ببخشید. حسن را

بگذریم . اگر دقت کرده باشید لفظ هایی همچون جواد یا همون جوات رو بین مردم مرسوم کردن که به هر چیز ضایعی نسبت داده میشد . تا اونجایی که در روزنامه هم ازش استفاده کردن.(برای اینکه ببینید این لغت چقدر استفاده داره سری به این تالار گفتگو بزنید http://www.ziafat.com/forums/showthread.php?t=4415 ) از این دست بسیار زیاده نمونه اش رو در وبلاگم موقعی که در پرشین بلاگ بود نوشته بودم . که در سریالی اسم و فامیلی شخصی که ساده بود و سرش کلاه گذاشتن "مهدی مهدوی" بود.(http://www.persianblog.com/posts/?weblog=waiter.persianblog.com&postid=5142330) در سریالها اگر دقت کنید هر چی آدم حسابیه ، اسم های بی هویتی داره و هر چی نوکر و کلفت و آدم بیچار و بدبخته اسم ائمه مثل حسن و زینب و ... . یک بار در یک برنامه شبکه قرآن صبح ساعت ده که با یک روحانی گفتگو داشتن روحانی برگشت گفت که چرا در سریالها کلفت ها اسم زینب دارن و ...

 

به هر حال با هوشیاری باید جلوی این اقدامات گرفته بشه تا نسل بعد از این اسمها بدشون نیاد وبه جای اسم ها لذت بخشی همچون اسمهای معنوی رو بیارن به اسمهای همچون آزیلا و...!!!

این مطلب رو هم از سایت تبیان بخونید : حسن خیلی غریبی حسن ( http://tebyan.net/index.aspx?pid=41440 )
ایشون هم جالب نوشته : نه حسن... خیلی خطرناکه حسن! باز هم دسته گل تلویزیون ( http://amaliat.blogfa.com/post-211.aspx )
به امید ظهور منجی


کلمات کلیدی: شیعه


نوشته شده توسط امین 86/3/7:: 9:28 عصر     |     () نظر