سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

سلام . در گذشت حضرت روح الله امام امت رو تسلیت میگم . همچنین سالروز اغاز ولایت امام خامنه ای رو تبریک میگم . نزدیک شدن سالگرد انقلاب سوم تیر هم بر همه ی یاوران امام خامنه ای تبریک میگم. 
حتما اصطلاح "توهم توطئه" رو شنیدید . شایدم به کار بردید ! این «تئوری توطئه» رو دانیل پایپز صهیونیست درست کرد و رواج داد تا اینکه افراد ساده لوحی اون رو تکرار کنند . دانیل پایپز یک صهیونیست درجه یکه  مجله ی فرهنگی سازمان سیا دست پدرشه . دانیل پایپز اکنون مشاور دولت بوش و رئیس مؤسسه‌ ی مجمع خاورمیانه است .

Daniel Pipes 
Daniel Pipes

دنیل پایپز تا حالا چند کتاب در این مورد نوشته . و مامور ترویجه این تفکره . تا اینکه وقتی صهیونیزم یا آمریکا یا انگلیس کاری انجام میدن اگر مسلمانی فهمید و خواست که به پاخیزد ، افراد ساده لوحی بیان و جلوی اون شخص رو بگیرن و بگن که نه تو اشتباه میکنی توهم زدی ! تو میترسی تو توهم توطئه داری ... در حقیقت کسی که این حرف رو میزنه از یک نو عداوت یا کم عقلی رنج میبره .
در حقیقت این ما نیستیم که اشتباه میکنیم ، و از ترس مشکلات و اتفاقات و سختیها نیست که میگیم دشمن پشت بعضی حرکاته ، بلکه کسی که تهمت توهم توطئه را به ما میزند خود از فقر سیاسی در عذابه و به دلیل نتوانستن تحلیل و دشمن شناسی سریع میگه تو توهم توطئه داری!
(برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به مقاله ی دکتر شهبازی : دانیل پایپز، احمد اشرف و  نظریه توطئه http://www.shahbazi.org/pages/ashraf.htm ) همچنین ببینید که بعضیها چه طور برای توجیح کارهاشون میگن که شما توهم توطئه دارید : توهم توطئه، از چشم شرقی http://maktuob.net/book/kadivar/196.php )

بگذریم . بحث اونجایی جالب میشه که در داخل کشور بعضی مثل احمد اشرف این تفکر رو رواج میدن . و عضی از ایشون مثل زرین کلک که یک بی لیاقته به بزرگی یاد میکنند .
احمد اشرف » بر این باور است که ابتدایى بودن تاریخ نگارى، علم سیاست و روابط بین الملل در میان ایرانیان باعث شده که اغلب افراد به بررسى منطقى و انتقادى مسائل و مشکلات نپردازند و تحلیل سطحى توهم توطئه جایگزین این نوع بررسى مى شود. (درباره ی احمد اشرف - هویت ایرانی http://www.iran-newspaper.com/1385/850230/html/horizon.htm#s618465)
احمد اشرف عضو گروه مشاوران بنیاد مطالعات ایران (نشریه ی اینترنتی ایران نامه)است. این بنیاد که از طرف اشرف پهلوی حمایت میشود متشکل از برخی روئسای حکومت شاهنشاهی میباشد .

Ahmad Ashraf 
Ahmad Ashraf

امیدوارم با شناخت از افراد، هر پیشکسوتی رو بزرگ نشماریم . و البته دوستان دیگر از این کلمه ی توهم توطئه استفاده نکنند که خود یک توطئه است از طرف دشمنان . یا علی
-----------------------
1-همسایه ای مرغ همسایه کناری رو دزدید و کباب کرد و خورد.دودش بلند شد و همسایه کناری فهمید که مرغش را چه کسی دزدیده . رفت و یقه ی همسایه رو گرفت و گفت مرغم رو چرا دزدیدی؟ همسایه گفت : تو را همی خیال و توهم توطئه گرفتی . من هنوز ناهار نخوردم.
2- مخ پنجی گوید که مردم ایران را توهم توطئه گرفتندی و همی دستان اجانب در کار وارد دیدندی . فی الحال جوگیر شدندی انقلاب کردی و شاه را بیرون کردی !!!
سال ها بعد توهم توطئه فراگیر بودندی و دشمن فرضی مصور شدی و هشت سال جنگ کرد اندی ....
و اکنون هم تو توهم زدی چرا که قرصش را تازه به تو دادم . باز هم توهم کردندی و دشمن تراشی ...
3- اونی که ما رو به توهم توطئه متهم میکنه  یه سر بره عراق ببینه جنایات رو شاید کمی به خودش بیاد!


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 86/3/15:: 1:41 صبح     |     () نظر