سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

سلام . طبق نظر کارشناسان، هر انقلابی که در هر کشوری صورت میگیره 4 تا کار اساسی انجام میده . یکی کارهای نظامیه یکی کارهای سیاسی یکی اقتصادی و یک فرهنگی . اصول کار اینه که اول زیربنا و کار فرهنگی انجام بشه بعد چیزهای دیگه . اما چون دشمن قویست ودر مقابل ما ایستاده ،‌من قبل از اینکه بیام خونه ام رو زیبا کنم فرمش رو طوری درست کنم که خانوادم توش راحت باشه یا مرغی بگذارم اونجا که تخم مرغ رسمی بخورم ، باید اول اسلحه بگیرم برم سر خیابون نذارم دشمن بیاد چون اگه بیاد حیثیتم رو میبره دیگه نمیذاره رنگ تخم مرغ رو ببینم ، مجبورمون کردن که کار فرهنگی رو بذاریم آخر . به همین خاطر جمهوری اسلامی توی این سی سال بسیار پیشرفت کرده به اندازه دویست سال پیشرفت کرده اما در زمینه های نظامی و سیاسی و اقتصادی ، در کنارش کار فرهنگی هم کردن اما این کم بوده .
این که من بیام اینجا آمار و ارقام بدم از پیشرفت ایران دراین زمینه ها یک چیزه ، اینکه دشمن ما که در مقابل ایستاده از این واقعیات ابراز نگرانی کنه چیزه دیگست . مثلا چند ماه قبل سرهنگ آمریکایی دیوید هانت در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفته بود : ایران به تدریج به ابرقدرت تبدیل می شود و با وجود این گونه اقداماتش کسی نیست که پاسخگوی ایران باشد و در برابر آن بایستد.
این در شرایطی بود که در دوران رهایی ایران از جنگ نظامی در دهه هفتاد تهاجم فرهنگی و به تعبیر امام خامنه ای یک قتل عام فرهنگی آغاز شده بود . این قتل عام بر قسمتهایی از جامعه تاثیراتی گذاشت. به طوریکه به عنوان مثال تعداد دختران فراری در پایان این دهه 20 برابر شد .مهمترین دلیل این رفتار این بود که خانواده را به یک خانواده ی بحران زده تبدیل کرده بودند .این تهاجم تنها به یک سمت معطوف نبود روزنامه ها که مهمترین ابزار دشمنان شده بودند با استفاده از قلمهای خود بر این بمباران افزودند و به هر چیزی که توانستند حمله کردند . به عنوان مثال روزنامه ی ایران در زمان دولت آقای خاتمی در تاریخ سه شنبه 21 اسفند 80 با چاپ مقاله ای با عنوان بازنگری ، اقدام به توهین به نهضت عاشورا کرد و نوشت : آیا هنوز باید با همان برداشت های کهنه و مخدوش از این قیام به خیابانها بیاییم و بعد از خوردن ناهاری در ظهر عاشورا به خانه هایمان برگردیم؟ چرا حرفهایی که در این ایام زده می شود تکرار مکررات است و هرکس به فراخور خودش حرف و حدیث می سازد و به مردم می دهد؟ اصلا پس از گذشت این سالها چه ضرورتی دارد این قیام یادآوری شود؟  یا مثلا ماهنامه آفتاب به مدیر مسئولی عیسی سحرخیز (که قبل تر معاون آقای مهاجرانی بود) در شهریور سال 82 مقاله ای سراسر اهانت بار به قلم یک صهیونیست چاپ میکند و امام خمینی را دروغ گو قلمداد میکند ......... و این تنها یک نمونه از بسیار فعالیت های ضد فرهنگی بود که در دوران اصلاخات انجام گرفت.


مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت کار فرهنگی تاکید میکردند که سخنان ایشان در مورد مهندسی فرهنگی نمود آنهاست . به عنوان مثال ایشان درسال 83 فرمودند : یکی از مهمترین تکالیف ما در درجه اول مهندسی فرهنگ کشور است .
حالا با روی کار اومدن دولت نهم که با شعار فرهنگی جلو اومد این فاز یعنی حرکت فرهنگی داره توی کشور انجام میشه .این وقتی مشخص میشه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت در تاریخ 04/ 06/ 86 فرمودند : "فرهنگ مانند هوا برای زندگی انسان اهمیتی حیاتی دارد و بسیاری از مشکلات جامعه با فرهنگ سازی حل می شود، بنابراین باید از بخش فرهنگ رفع مظلومیت شود و ضمن اختصاص اعتبارات لازم، فرهنگ عمومی و «عرصه ها و وسایل فرهنگی»، جهت گیری ارزشی بیابند"

بنابراین دستور رهبری بخش فرهنگ میرود که از درجه ی اهمیت پایین به مهم ترین بخش فعالیت های کشور تبدیل شود. و نمونه اش طرحهای مختلف فرهنگیه که داره به طور گسترده در سطح کشور و در سطوح مختلف اجتماعی انجام میشه و آموزشهایی که در این دوره ها داده میشه .

رونمایی از اولین بازی رایانه ای انرژی هسته ای 

حالا امروز ما یک پیشرفت مثلا پیشرفت نظامی رو در رسانه هامون میبینیم و وقتی کاوشگر ماهواره ی ایرانی به فضا پرتاب میشه اشک از چشمانمون خارج میشه و هزاران مثال دیگه ، چند سال آینده انشالله در رسانه هامون نتایج پیشرفت های فرهنگی رو میبینیم .
چند ماه قبل مردی به یکی از مسئولین این طرحهای فرهنگی در یکی از شهرستانها مراجعه کرده بود گریه میکرد و با خوشحالی از اجرای این طرح تشکر میکرد و میگفت که زندگی اش بسیار زیبا شده و دیگه با همسرش مشکل نداره . اون مرد میگفت که من به جای همسرم در خانه نان میپزم و به او میگم که تو سر این کلاسها برو ...
بله ... گرچه پیشرفت در زمینه ی فرهنگی مثل پرتاب موشک قابل مشاهده نیست اما به دلیل زیربنایی بودن آن در تمامی عرصه های جامعه تاثیر خواهد گذاشت و سرعت پیشرفت ایران در همه ی زمینه ها چندین برابر خواهد شد .
کار فرهنگی دشمن و تهاجم فرهنگی آن در سالهای گذشته آن طور که باید نتوانست بر مردم ایران تاثیر بگذاره و اون هم به خاطر مجاهدت انسانهایی بود که اکثرا گمنام باقی مانده اند  فقط یک مثال عرض کنم و آن یک روحانی بود که شبها در حالیکه کودکش را روی زانوهایش تکان میداد تا بخوابد پای رایانه به تایپ و جواب دادن به شبهات در اینترنت مشغول بود ...
و این است نتیجه ی مجاهدت مردان و زنانی که در عرصه های مختلف در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سالها سعی و تلاش کردند و به سوال معروف "شهدا ما بعد از شما چه کردیم" جواب دادند و با زجر ظاقت فرسایی که در این سالها کشیدند نشان دادند که به حق پای خود را جای پای شهیدان گذاشته اند ...
و اینک بزرگترین و موثرترین حرکت جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است ...
فرهنگ ...   

جشن انرژی هسته ای سال 86


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 86/11/21:: 11:33 صبح     |     () نظر