سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

اخیرا گروهی فعالیتی رو آغاز کرده اند که یکسری از احادیثی که از  لحاظ سندقوی هم نیستند رو به صورت کاملا غیرمنطقی کنار هم چیده اند و شروع کرده اند به منطبق کردن افراد مشهور در آخرالزمان با اشخاص معروف کنونی . مثلا میگن نفس زکیه شهید حکیمه . شعیب ابن صالح احمدی نژاده ، سید یمانی سید حسن نصرالله است و ...

چند ماه قبل دکتر شفیعی سروستانی در یکی از برنامه های شبکه تهران از این حرکت جدید به شدت انتقاد کرد .حالا جالبه این دوستان جوان!  از آقای شفیعی سروستانی گلایه تندی هم کرده اند . اتفاقا دیشب داشتم رادیو معارف رو گوش می دادم حجت الاسلام یوسفیان نیز با ارائه دلایل منطقی و بررسی روایات از این حرکت به شدت انتقاد کرد . ایشون اشاره داشتند این دوستان کل احادیثی که در مورد این تطبیق ها استفاده میکنند از دو کتابه  که چیزهایی که در این کتاب ها می بینیم در کتاب های معتبر و اصلی دیده نمی شه .یکیش کتاب الزام الناصب هست که نویسنده اش در اون زمان قصدش این بوده که یکسری مباحثی رو جمع آوری کنه که اگر بعد ها کسی خواست پیرامون امام زمان (عج) مطالعه کنه پیرامون این حرف ها هم تاملی داشته باشه اما این کتاب از لحاظ محتوایی کتاب قابل قبولی نیست حتی کتاب دیگری که این ها به اون استناد می کنند یعنی کتاب  عصر ظهور است که توسط آقای کورانی نوشته شده که خود نویسنده در جاهای مختلف کتاب اشاره می کنند روایات این کتاب ضعیف است و از جهت سند و متن دارای اشکالاتی است ونویسنده تحلیل هایی می کنند ودر آخر هم اشاره می کنند که خداوند از همه امور آگاه است و ممکن است این مطالب دقیق نباشه. دیگری هم یکی از خطبه های حضرت علی (ع) است که اون هم از لحاظ سندی ضعیف است.
حالا بحث من این نیست . دیشب حاج آقای یوسفیان یک جا اشاره کرد به شیعب ابن صالح، که تا حالا به سه نفر گفته اند شعیب ابن صالح که دوره  دو نفرشون تموم شده و حالا نوبت نفر سومه.
واقعا جالبه . شنیدم یک زمانی به خاتمی حتی امام زمان هم می گفتند . به نظر میرسه اصرار بیش از حد بر این مشابه سازی ها می تونه خیلی خطرناک باشه . دیروز حجت الاسلام نصوری (معاون مرکز تخصصی مهدویت ) در برنامه به سوی ظهور اشاره کرد که رهبر انقلاب قبلا فرموده بودند در مسئله مهدویت به جای اثبات باید به تعمیق مهدویت بپردازیم .

حالا این دوستان اینترنتی ما هم همینطورند .واقعا برای خودمون متاسفم . این بازی با روایات هیچ نتیجه ای نمی ده . بیایید وسط میدون ببینید چه خبره . یک عده به جای ورود به مسائل جاری دنیا و تلاش برای حل اون ، نشسته اند کنار و تحلیل می کنند . تحلیل کنید برادران . تحلیل کنید . این حجتیه مدرن است .

اگر میخواهید یکی از آفات تطبیق های ناصحیح از روایات آخرالزمان رو بدونید این دو تا خبر  رو بخونید :

*توسط یک جریان سیاسی انحرافی ، مستندی از حوادث آخرالزمان تهیه شده و در تیراژ حدود 2 میلیون نسخه در سراسر کشور توزیع شده است. این سی دی بیشتر بر مبنای روایات غیر معتبر و تمایلات جناحی تهیه شده است.
*در جلسه اخیر تشکل غیر قانونی موسوم به وعاظ ولایی(وابسته به مشایی) ، فردی به نام کیاپاشا بر مبنای محتوای یک سی دی، سخنرانی کرده و سعی کرده شعیب بن صالح در روایات را به دکتر احمدی نژاد تطبیق دهد. نزدیکان رئیس جمهور می گویند احمدی نژاد از این مشابه سازی ها ناراحت است.

--------------------------------------------------------------------------------------
+ دانلود سخنان دکتر سروستانی در رادیو معارف در رد تطابق
+ دانلود سخنان حجت الاسلام یوسفیان در رادیو معارف در رد تطابق
+نکاتی در مورد فیلم مستند «ظهوربسیارنزدیک است» 
+ پناهیان: به جای پرداختن به حوادث ظهور به "قواعد ظهور" بپردازید
+ مرکز تخصصی مهدویت اعلام کرد؛ مستند" ظهور بسیار نزدیک است" مردود است
+ تأملی در مورد فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است»


کلمات کلیدی: بصیرت دینی


نوشته شده توسط امین 89/12/14:: 3:9 عصر     |     () نظر