سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

... امروز روزى نیست که شما صرف کنید همه قوایتان را در اینکه آیا طب اسلامى، به اصطلاح شما، یا طب سنّتى ابوعلى و رازى باید عمل بشود، یا طب‏هاى دیگر، این الآن نباید مطرح بشود. الآن شما در یک وضعى واقع هستید که بین وجود و عدم کشورتان، بین وجود و عدم مذهب و اسلامتان واقع شده اید، سر دو راهى الآن واقع شده اید. گمان نکنید که حالا که رژیم سابق را عقب زدید دیگر مسائل تمام است. الآن شما ملاحظه مى‏کنید که در این مملکت ریشه هایى از همان رژیم سابق هست که مشغول فعالیت‏اند.
.... الآن وقت طرح اینکه دانشگاه وضعش چه طور است، طب سنتى یا طب جدید وضعش چه جور است؟ یا سایر چیزهایى که ما احتیاج داریم و همه خرابیهایى که الآن گذاشتند و رفتند، الآن وقت طرح اینها نیست، اینها یک وقتى دارد.
.... نه اینکه ما نمى‏دانیم که مشکلات زیاد است .و نه اینکه ما نمى‏دانیم که علومى که در شرق بود، دسیسه‏ها اسباب این شد که عقب بزنند آنها را، و به جاى او علوم غرب را بیاورند- دانشهایى که در شرق بود و اروپا از آن تقلید مى‏کرد، دستهایى آمد و آنها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت.
... یکى هم از مسائل، همان مسئله طب قدیم است. آنها همه این دردهایى که الآن هست با همین دواهاى علفى معالجه مى‏کردند و معالجه‏شان یک معالجات اساسى بود و اروپا از طب بوعلى تا همین آخر استفاده مى کردند. کتاب  بوعلى تا همین آخر، شاید حالا هم مورد نظر آنها باشد، بروزش نمى دهند. 
...  وقت طرح نیست الآن، الآن وقت این نیست که ما بنشینیم بگوییم طب ما چه جور است؛ دانشگاه ما چه جور است. همه اینها اشکال دارد. دادگسترى ما چه جور است. همه اینها باید متحول بشود، اما موقعش وقتى است که ما یک حکومت صحیح پیدا بکنیم؛ ما بتوانیم در دنیا بگوییم که این مملکت ما، این رژیم ما، این قانون ما، این رئیس جمهور ما، این مجلس ما، که مردم، که دنیا ما را بپذیرد به اینکه ما یک رژیم تام العیارى هستیم. بعد از اینکه این طور شد، آن وقت بیاییم سراغ این خرده ریزهایى که چه شده است. چه عقب افتادگیهایى داریم، چه گرفتاریهایى براى ما این رژیم منحوس سابق درست کرده است؛ همه چیزها را به هم ریختند و رفتند.
(سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع  دانشجویان دانشگاه شیراز و پزشکان طب سنّتى  17 تیر58 )

30 سال از سخنان امام روح الله می گذرد . اکنون بحمدلله نظام اسلامی مستقر شده و حزب الله قوای سه گانه را مدیریت می کند و اکنون وقت رسیدگی به مشکلاتی است که تا عمق جان ما نفوذ کرده اند . بسیاری از مسائل بنیادینی که اجازه فکر کردن به آنها را از ما گرفته بودند و ما را با شبهات گوناگون سرگرم کرده بودند ، در دولت نهم مطرح شد و تلاش ملی جهت رفع عقب افتادگی ها و زدودن مشکلات و غربزدگی ها درباره ی آنها آغاز شد.
 یکی از این مشکلات از بین رفتن تمامی شئون طب سنتی از زندگی مردم ایران بود . با استقرار مجلس هفتم و دولت نهم ، دیگر خواست نمایندگان مجلس و رئسای دولت ، از بین رفتن ولایت فقیه و ایجاد حکومت سکولار نبود ، بلکه تمام قوا هم سو با فرمانده کل ، در جهت تحقق بزرگترین هدف انقلاب اسلامی یعنی ایجاد حکومت جهانی موعود، تمامی نیروهای خود را بسیج کرده بودند.
بدین صورت جای جای ایران محل بروز و ظهور استعدادهای نهفته شد و طب سنتی که پیش از این به صورت آرام و در لایه های زیرین جامعه در حال رشد و توسعه ی علمی بود ، به یک باره سر برآورد و نهضت علمی جدید را آغاز کرد که شاید تولید داروی گیاهی آیمود برای درمان بیماری ایدز یکی از جلوه های آن باشد .
پس از آن متخصصین پزشکی که اعتقاد به طب ایرانی اسلامی داشتند فعالیت های گسترده خود را آغاز کردند و به فضل الهی دانشکده ی طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اسیس شده و دانشگاههای مختلفی در سراسر کشور اقدام به تاسیس رشته طب سنتی کردند.
این اقدام هماهنگ مردم و نظام برای کسانی که طراحی های ضد طب سنتی داشتند سخت تمام می شد .به همین دلیل فعالیت های پیشگیرانه خود را آغاز کردند . به عنوان مثال روغن کنجد مروزه توسط اکثر متخصصان طب سنتی به عنوان جایگزین روغن های خوراکی دیگر توصیه می شود و موج استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود .(قبلا در این مورد مطلبی در وبلاگ نوشته بودم) همانطور که پیشتر نیز عرض کرده بودم روغن هایی به اسم روغن کنجد با برنامه انگلیس سریعا وارد بازار شد تا دسترسی مردم به روغن کنجد سالم کند شود .
نکته بسیار قابل توجه این است ، بنده سال 86 در رابطه با روغن کنجد مطلبی در وبلاگ نوشتم. سال 87 در نرم افزار آمارگیری وبلاگم مشاهده کردم شخصی از فلسطین اشغالی در گوگل اسرائیلی ، کلمه "روغن کنجد" را به فارسی نوشته و پس از یک صفحه جستجو به وبلاگ بنده می آید . چند ساعت بعد، از آی پی اسرائیلی دیگری از روستای مزکریت بتیا به صورت مستقیم به همان مطلب وبلاگ بنده در مورد روغن کنجد رجوع می شود.
این یعنی شخصی اسرائیلی پس از جستجو در مورد رویکرد مردم ایران به روغن کنجد و میزان فراگیری آن ، مطلبی را در وبلاگم مشاهده می کند سپس به شخص دیگری مثلا مافوق تحقیقاتی خود اطلاع می دهد و وی نیز به وبلاگ مراجعه می کند . این یک مثال عینی از اهمیت طب سنتی  برای دشمن است که در حقیقت طب الابدان وطب الادیان هر دو در این اولیت قرار دارند ، و صهیونیزم که سالها برای تغییر شیوه زندگی غربیان و سپس شرقیان کوشیده در حال رصد کردن وضعیت جوامع مخصوصا ایران است تا اینکه زحماتش بر باد نرود و بتواند علیه تحرکات متخصصین طب سنتی کارهای مخالف را انجام دهد.

جستجوی صهیونیست ها در اینترنت درباره مصرف روغن کنجد ایرانیان

الحمدلله امروز نه تنها در سطح مردم ، عالمان و دانشمندان بلکه در سطح مدیران اجرایی نیز اهمیت طب سنتی آشکار شده است و جای بسی خوشحالی است که صداوسیما نیز امسال برای اولین بار به طور رسمی به اطلاع رسانی در زمینه طب سنتی ، حجامت و ... پرداخت.
چند هفته پیش یکی از برنامه های شبکه دو سیما به نام "به کجا چنین شتابان" در قالب سریال به مصاحبه با دکتر خیراندیش در خصوص طب سنتی پرداخت . متن این مصاحبه و فیلم آن را در ادامه برای استفاده علاقه مندان قرار می دهم.
دکتر خیراندیش:
طب سنتی دو وجهه دارد ، یک وجهه که مردم می بینند در قالب یک نفر مغازه داری که چند داروی گیاهی را جمع کرده و در قالبی می فروشد که شاید سواد چندانی هم نداشته باشد . یک چهره واقعی طب سنتی است به عنوان یک مکتب به عنوان یک سیستم درمانی با سابقه هفت هزار ساله ، این دو تا صورت را باید از هم جدا کنیم . ببینید طب سنتی یک مکتب است ، یک مکتب بزرگ با سابقه چند هزار ساله تاریخی با پشتوانه . یک مکتب است یعنی اینکه  نظام تشخیص دارد نظام تداوی دارد تمامی پوشش های درمانی اش فراگیر است همه بیماری ها را می تواند در بر بگیرد ، فلسفه دارد مبانی دارد و از همه مهمتر تفاوتی که طب سنتی ایران با سایر مکاتب درمانی دارد تعریفی که از جسم و روح دارد یک تعریف کامل است ، یعنی نقش متقابل جسم و روح را اینجا تعریف می کند ، ارتباط اینها را بیان می کند و برای پیشگیری از بروز بیماری اش تعریف دارد راه درمانی دارد ، همه ابزار ها را به کار می گیرد .
- مگر طب سنتی احیاء شده است ؟دکتر خیراندیش
دکتر خیراندیش : بله احیا شده است . امروزه در دنیا در 30 دانشگاه از دانشگاه های درجه یک تا 100 دنیا از نظر رتبه علمی طب سنتی تدریس می شود ، در دانشگاه های معتبر مثل هاروارد ، شانگهای در چین . امروز طب سنتی در دنیا یک سیستم ضروری توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است . در سازمان بهداشت جهانی 32 مکتب معرفی گردیده ، در این 32 مکتب (یا 39 تا) به جز دو سه تا که طب هندی و طب چینی است تمامی اینها زیر مجموعه طب سنتی ایران هستند .
- می شه بگید چه مکاتبی ؟
دکتر : در این دانشگاه ها موضوعات مختلفی مثل فیتوتراپی ، کاپی تراپی (یا همان حجامت) به شکل علمی و certificate های رسمی تدریس می شود .
- ببخشید استاد اگر موضوع اینقدر مهم است پس چرا در کشور خودمان استفاده نمی شود ؟ هم پزشکان و اساتید مخالفند ؟
دکتر : این مربوط می شود به یک سابقه دیرینه تاریخی . مربوط میشه به یک حرکت استعماری گذشته داستان مفصلی است بر می گردد به سال های 1600 و 1606 به بعد زمان تشکیل کمپانی هند شرقی . جالب توجه اینه که این کمپانی که یک کمپانی تجاری به حساب میاد تمام مامورینش پزشک بودند . اینها تلاش می کنند که طب سنتی رو در ایران براندازی کنند ولی اون زمان مردم ایران به لحاظ علاقه مندی شدیدی که به طبشان داشنتد اصلا اجازه ندادند که این طب براندازی بشود. مردم آن زمان معتقد بودند که اگر یک بیماری توسط یک پزشک ایرانی درمان نشد در دنیا درمانی برایش وجود ندارد . تاریخ نویس نویس طب سنتی که شخصی است انگلیسی است می گوید که ما تلاش کردیم که طب سنتی را در زمان صفویه براندازیم ، در آن زمان موفق نشدیم مردم آن زمان طبشان را مثل دینشان می پرستیدند  ولی بعد ها در دوران قاجار درسالهای 1914 با وضع قانون ضرورت وجود دیپلمه دانشگاه خارجی  میخ تابوت طب سینوی (یا همان طب ابوعلی سینا) در ایران کوبیده شد . در حالیکه مردم دنیا و تمام غربی ها تلاش می کردند با مطالعه طب شرقی ، نقص طب خودشان را برطرف کنند ، ایران بساط طب خودش را کنار گذاشت . دیگه با وضع این قانون هیچ استادی توانایی تدریس نداشت  چون اینها مدرک دانشگاهی نداشتند  و به دنبال آن ژاندارم ها و آجان ها به دنبال دستگیری طبیبانی بودند که جزء دانشمندان طب سنتی ایران بودن و بدین ترتیب طب به کلی از صحنه  اجرایی حذف شد . تا اینجا هیچ رد پای علمی می بینید برای براندازی ؟
- یعنی می خواهید بگید هیچ سندی وجود ندارد که بگوید طب سنتی جاهایی جواب نداده و حذف شده ؟
دکتر : حتی یک ورق ، یک paper شما نمی توانید پیدا کنید که مطالعه شده مثلا نعنا اثر درمانی نداشته است برای جلوگیری از نفخ معده و حذف شده . کاپینگتراپی زیان بخش بوده است و حذف شده و به همین ترتیب مثلا گل گاو زبان برای آرامش قلبی اثر منفی داشته و حذف شده هیچ گزارش علمی نبوده است ، یک اراده سیاسی بوده برای براندازی ، کار علمی نبوده .  ( دانلود فیلم سخنان دکتر خیراندیش )


کلمات کلیدی: زندگی اسلامی


نوشته شده توسط امین 88/11/18:: 12:47 صبح     |     () نظر