سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

چند روز قبل سایت ها و روزنامه های اصلاح طلبان (از جمله حامی آقای موسوی) خبر عرضه ی پرتقال های اسرائیلی در ایران را  منتشر کردند. و پشت سر آن تبلیغات دروغین بر ضد دولت ... حتی خبر زدند که احتمال دارد وزیر بازرگانی به خاطر این مسئله به مجلس احضار شود !!!
یکی از دوستان در وبلاگش نوشته بود : نمردیم و پرتغال اسرائیلی هم در دولت مدعی ضدصهیونیسم وارد شد.
بنده هم براش کامنت گذاشتم : ربط پرتقال اسرائیلی به گوجه ی فرنگی میدونی چیه ؟
امروز روزنامه ی ایران دست اصلاحات چی ها رو کرد . واقعا این به اصطلاح منتقدین دولت چقدر فعال هستند !!! چهار ساله به گوجه و پیاز و پرتقال گیر دادن . من که چهارساله دارم از دست این منتقدین با مزه می خندم !!!
دو روز بیش تر از این شایعه ی اصلاح طلبان نگذشته که معلوم شد برچسب های پرتقال ها قلابی بوده ... آهای کسایی که میگفتید احمدی نژاد باید جلوی صهیونیست ها کوتاه بیاد !!! حالا چی شد ؟‏می خواهید به خاطر برچسب پرتقال اسرائیلی وزیر رو به مجلس بکشونید ؟ ما کدومش رو باور کنیم ؟ طرفداران موسوی و کروبی و خاتمی و... دستتون رو شد ...
ما فکر می کردیم این پرتقال ها را اسرائیل تولید کرده ولی مثل اینکه این پرتقالهای اسرائیلی زائیده ی فکر شماست !!! دیگر نمی خواهید پیدا کنید پرتقال فروش را ، پرتقال فروش پیدا شد.

معاون وزیر بازرگانی در جمع خبرنگاران فاش کرد : ماجرای آرم جعلی اسرائیلی بر روی پرتقال چینی
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: پرتقال‌هایی که شائبه صهیونیستی بودن آنها توسط عده‌ای مطرح شده است، در چین تولید و با برچسب شرکت چینی «پریما» وارد کشور شده‌اند اما در مراحل بعد، بر روی بخش کوچکی از آن برچسب‌های جعلی شرکت صهیونیستی الصاق شده است.

به گزارش خبرنگار «ایران»، کیومرث جلیلیان دیروز به همراه معاون امور گمرکی گمرک ایران و رئیس سازمان حفظ نباتات که در امر واردات دخیل و مسئول هستند در یک نشست خبری نتایج بررسی‌های این سه دستگاه در مورد پرتقال‌های صهیونیستی را تشریح کرد.
وی گفت: در پی انتشار خبر توزیع پرتقال‌هایی که شائبه صهیونیستی بودن آنها وجود داشت، با توجه به این‌که براساس ماده 9 آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هرگونه معامله تجاری با رژیم صهیونیستی ممنوع است، با دستور وزیر بازرگانی این سازمان نسبت به بررسی جامع موضوع اقدام کرد.
معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: در این راستا تمام انبارها و سردخانه‌هایی که میوه وارداتی در آنها نگهداری می‌شود توسط بازرسان سازمان مورد بازدید قرار گرفتند و با همکاری سازمان حفظ نباتات و گمرک و بررسی مستندات موجود مشخص شد که به هیچ وجه واردات پرتقال با مارک شرکت‌های صهیونیستی ثبت سفارش و از طرق قانونی و گمرکات کشور وارد نشده است چرا که سیستم ثبت سفارش اینترنتی بوده و ثبت سفارش برای کالاهای صهیونیستی بسته و قفل است.
جلیلیان اظهار داشت: فرد وارد کننده پرتقال از چین که این موضوع به وی منتسب شده است، عبدالرحمان ارجمندی، از واردکنندگان و صادرکنندگان عمده بخش خصوصی است و مستقیماً پرتقال‌ها را از کشور چین ثبت سفارش و به ایران حمل کرده است.
وی ادامه داد: کارشناسان اتحادیه میوه و سبزی تهران و همچنین سازمان حفظ نباتات با کارشناسی به عمل آمده اعلام کردند که پرتقال‌های عرضه شده که دارای برچسب صهیونیستی بوده‌اند، چینی هستند. با این وجود نمونه‌ها برای بررسی بیشتر به یک مؤسسه علمی معتبر داخلی ارسال شده است تا اطمینان قطعی حاصل شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به عدم مشاهده برچسب‌ صهیونیستی در زمان ترخیص در گمرک و کنترل‌های قرنطینه‌ای، برچسب‌های فوق در مراحل بعدی به بخش محدودی از پرتقال‌های مذکور – 70 تا 80 کارتن از 3200 کارتن – الصاق شده که این‌ها نیز بلافاصله پس از گزارش‌های مردم متدین جمع‌آوری شدند.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: برچسب‌های مذکور از نوع برچسب‌های مورد استفاده برای مواد غذایی نبوده و کاملاً مشخص است که جعلی هستند. جلیلیان ادامه داد: پس از مشخص شدن این موارد، برای اطمینان بیشتر، تمام پرتقال‌های موجود در سردخانه‌ها کنترل شدند که هیچگونه مورد مشابهی مشاهده نشد.
وی اظهار داشت: شرکت چینی فروشنده نیز رسماً طی مکاتبه‌ای که انجام شد، هرگونه خرید پرتقال از شرکت‌های صهیونیستی را انکار و مجدداً تأیید کرد که پرتقال‌های مذکور تولید کشور چین هستند.
? برچسب اصلی، چینی بوده است
محمدرضا نادری، معاون امور گمرکی گمرک ایران نیز در این نشست گفت: میوه از جمله اقلامی است که برای طی فرایند ورود به کشور، لاین قرمز گمرک را طی می‌کند، به این معنی که بیشترین دقت، کنترل و بازرسی در‌مورد آنها صورت می‌گیرد و محموله مذکور نیز مشمول همین فرایند بوده است.
وی ادامه داد: بررسی مستندات و مدارک واردات محموله مذکور نشان می‌دهد این محموله 48 تنی شامل 3200 کارتن 15 کیلوگرمی در هنگام ترخیص در گمرک، حتی داخل جعبه‌ها نیز مورد بازرسی قرار گرفته و مأمور گمرک در مستندات ثبت کرده که برچسب «پریما» بر روی این پرتقال‌ها الصاق شده است.
نادری تصریح کرد: هیچ مورد مشکوکی در‌مورد مبدأ ورود این پرتقال‌ها وجود ندارد و برچسب‌های جعلی در مراحل بعدی بر روی بخشی از این محموله الصاق شده است.
? جعل ناشیانه برچسب
همایون دارابی، رئیس سازمان حفظ نباتات نیز در ادامه گفت: اواخر سال گذشته که اعلام شد برای تنظیم بازار در شب عید لازم است واردات از چین هم انجام شود، موضوع را ارزیابی و شرایطی را برای واردات پرتقال از چین تعیین کردیم. بر همین اساس بررسی مستندات محموله مذکور نشان می‌دهد این محموله به طور قطع در چین تولید و به ایران حمل شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، در تمام دنیا برچسب‌های مواد غذایی استانداردهای مشخصی دارند که یکی از این استانداردها نداشتن زمینه مشکی است.
دارابی گفت: برچسب‌های صهیونیستی که بر روی بخشی از محموله مذکور نصب شده، دارای زمینه مشکی هستند و کسانی که در بازار صنایع غذایی فعال‌اند، به‌راحتی می‌توانند تشخیص دهند این برچسب‌ها جعلی هستند و به‌صورت ناشیانه‌ای جعل شده‌اند.
? بررسی‌ها ادامه دارد
جلیلیان نیز در پایان این نشست گفت: دستگاه‌های ذیربط در حال بررسی موضوع هستند تا مشخص شود این برچسب‌های جعلی توسط چه کسانی و در چه مرحله‌ای بر روی پرتقال‌های چینی نصب شده و در کجا به چاپ رسیده‌اند.


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 88/2/7:: 9:55 عصر     |     () نظر