سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

سلام . سال نو مبارک . چند روز قبل از عید طبق عادتی که داشتم به یک دکه ی روزنامه فروشی مراجعه و شروع کردم به خواندن تیتر روزنامه ها و از همه مهمتر مجله ها ...
ناگهان چشمم به یک مجله ی جدید خورد که البته شماره ی نهمش چاپ شده بود و زیاد هم جدید نبود اما اسم این مجله "جدید"  بود !   ماهنامه ی کمیک استریپ جدید
با توجه به علاقه ای که به طنز و انیمیشن داشتم سریع  و بدون هیچ درنگی مجله رو خریدم . و با مسائلی مواجه شدم که ترجیح دادم بدون فوت وقت با شما در میان بگذارم . البته مطلبی که قبلا در نقد هفته نامه ی طنز گل آقا نوشتم مطالب بیشتری رو در بر میگرفت چرا که به شماره های بیشتری از اون اشاره شده بود ولی نقد مجله ی جدید کمی کوتاهتر خواهد بود و بیشتر به اصولی اشاره خواهم کرد که به نظرم در این مجله زیر پا گذاشته شده است .

خب بریم سراغ اصل مطلب . ماجرا اینه که وقتی مجله رو باز کردم با یکسری کمیک استریپ یا همان "داستان تصویری" مواجه شدم . داستان های مختلف از اتفاقات متفاوت که یکی از این داستان ها در مورد پیامبر (ص) و حضرت علی (ع)‏بود . این چیز جدیدی نبود قبلا یک کتاب بسیار وزین در مورد عاشورا که تمام تصویری بود منتشر شده بود .
همینطور که صفحات رو ورق میزدم و داستانهای طنز و قیافه های مسخره ی داخل کمیک ها را میدیدم ناگهان به صفحه ی 12 رسیدم و تصویر بزرگ امام (ره) را دیدم و نوشته ای در زیر آن که اشاره به داستان تصویری زندگی امام (ره) داشت . چشمام چهارتا شد. حالا بگذریم از اینکه وقتی چند صفحه ای که داستان زندگی و قیام امام(ره) را روایت می کرد ورق می زدم  ، مثل داستانی که در این مجله در مورد پیامبر(ص) روایت شده بود و هیچ نشانی از صلی الله  و  علیه السلام در مورد حضرت محمد و حضرت علی علیهما سلام دیده نمی شد در این صفحات نیز نشانی از اختصار (ره) در مورد امام(ره)‏دیده نمی شد . با تعجب از صفحات گذشتم و باز بدون هیچ اشاره ای از اینکه داستان زندگی امام ادامه دارد یا پایان یافته یک دفعه در صفحه ی جدید با یک کمیک مسخره و طنز مواجه شدم . نویسنده ی داستان زندگی امام (ره) ، محمد رضا زائری معرفی شده بود و وقتی ابتدای مجله را دیدم متوجه شدم مدیرمسئول نیز محمد رضا زائری است . شخصیتی که درست همان مشی تئوریسین های اصلاحات را که قرار بود امام را به موزه بفرستند دنبال می کند .  یادم آمد زمان دولت اصلاحات، وقتی دکتر سروشی که رسما اعلام کرده بود با اندیشه های امام مخالف است خود سخنران همایشی بود با عنوان " تبیین اندیشه های امام" ، حالا همان قضایا تکرار می شود و همین حجت الاسلام زائری که به دنبال سیاست غربی «امام زدائی» ، در وبلاگ رسمی اش از وجود گنبد و بارگاه برای امام (ره) اظهار تاسف می کند ( مطالب بیشتر  و جواب به آقای زائری قبلا در وبلاگ پاسداران + + آورده شده است) چنین شخصیتی این بار برای ارسال امام به موزه های تاریخ از روشی نوین بهره می جوید .
با خودم فکر کردم که این چه اوضاعیه یک لحظه تصور کردم که چه طور به این راحتی ابهت و مقام  عارف بزرگ و عظیم الشان حضرت امام خمینی رحمة الله علیه  در میان صفحات گم شده و آینده ای نه چندان دور که این تصاویر به همین صورت و یا انیمیشن گسترش یابد و مثلا خدای نکرده یک کارتونی از تلویزیون پخش شود و مثلا کارتون امام را نشان دهد که امام به صورت سه بعدی مثلا در حال دویدن است ... تصورش برایم سخت بود .
شاید بپرسید که کمیک استریپ الان دیگر به عنوان داستان طنز شناخته نمی شود و همه نوع داستان از جمله تاریخی را در بر می گیرد . اما وقتی به این نشریه جدید! نگاه می کنید میبینید جای صفحات این نشریه اصلا مناسب انتخاب نشده است و داستان جدی امام (ره) میان مسخره بازی گم شده است و وقتی وبلاگ آقای زائری را می خوانید و تعریف هایش از این نشریه و داستان مصور را می خوانید و مدام با کلمه ی "کمیک استریپ"  به جای داستان مصور روبرو می شوید به نیات نه چندان خیر نویسنده پی می برید ...
تا کنون در هیچ نشریه و انیمیشن و یا فیلم سینمایی و ...  سابقه نداشته که انیمیشنی از امام (ره) و یاران انقلابی اش ساخته و منتشر شود . چرا که شخصیت و منزلت امام (ره) و اینکه هنوز سالهای زیادی از رحلت ایشان نمی گذرد اجازه نمی دهد که نماد امام ساخته و به عنوان انیمیشن به حرکت در آید .
آقای زائری ، امام هیچگاه کمیک نمی شود . مقام  امام (ره)‏ درون صفحات کتاب تاریخ و موزه مدفون نمی شوند . براستی دلیل مخالف نظام با چاپ چنین مطالبی چیست ؟ آقای زائری سرمقاله ی نشریه خود را به حمله به مسئولین نظام اختصاص داده و مدام از مانع تراشی بر سر چاپ کتاب کمیک استریپ داستان زندگی امام(ره) سخن گفته است . از آقای زائری می پرسم دلیل مخالفت ها با چاپ کتاب شما چه بوده ؟ شما که در وبلاگ خود، نظام را دروغگو می نامید چه انتظاری دارید که این نظام دروغگو افکار مخالفان خود را منتشر کند ؟
جالب اینجاست که وقتی به ابتدای مجله مراجعه کردم تا بدانم سردبیر آن کیست به اسم جالبی برخوردم : آقای نریمان فرامرزی . از احوالات ایشان همینقدر میدانم که هر ماه تصاویر و فیلم های غیراخلاقی بازی های کامپیوتری را بدون خجالت در نشریه ی مبتذلی که در مورد بازی های کامپیوتری دارد منتشر می کند . البته لازم نیست به آن نشریات مراجعه کنید همین نشریه ی جدید را اگر بخوانید متوجه خواهید شد تصویر زیر نمونه آن است(صفحه 52) .

براش خرج داشته !

آقای زائری  اگر کتاب شما اجازه ی چاپ ندارد اگر وبلاگ شما قدرت انتقال سرکشی های شما را ندارد حق ندارید در قالب نشریات رسمی مطالب نامربوط خود را در سطح کشور منتشر کنید . در سرمقاله ی نشریه جدید نوشته اید که میخواهید این کمیک ها را به تدریح در نشریه چاپ کنید و به قول خودتان در آینده اگر بگذارند! آن را کتاب کنید . واقعا این نشریات دستمایه ی شما برای نفوذ به جامعه و گرفتن مهر تایید برای عوامل مضر فرهنگی تان هستند ؟ بدانید با این جور ترفند ها هیچگاه به خواسته خودتان نمی رسید .
یا علی


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 88/1/8:: 11:37 عصر     |     () نظر