سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

ماه ها از شروع سریال یوسف پیامبر (ع) می گذرد . در این مدت بیشترین حجم لطیفه هایی که در مورد دکتر احمدی نژاد ساخته شده و در سطح کشور توسط پیامک و طرق دیگر پخش شده مربوط به این سریال بوده است . این لطیفه ها درست بعد از پخش یک قسمت از این سریال و مرتبط با موضوع آن قسمت طی هفته ی آینده و آن چنان دقیق طراحی می شود که به نظر می رسد طراحی این جوک و لطیفه ها کار یک نفر و دو نفر نباشد و یک تیم حرفه ای مشغول هستند و هر هفته این داستان ادامه دارد . دلیل من برای اینکه می گویم یک تیم مشغول به طراحی لطیفه است این است که این لطیف ها به سرعت دست به دست می شوند و اگر لطیفه ای زیبا طراحی نشده باشد احتمال گسترش آن بسیار کم می شود . کار ضد فرهنگی قوی می تواند این قدر قوی عمل شود که کارشناسی شده و منسجم باشد.
بگذریم . نکته ی قابل توجه در این زمینه اینه که این لطیفه ها که معمولا میخواد لباس و ظاهر دکتر احمدی نژاد رو مسخره کنه و مثلا میگه که احمدی نژاد  چون به زیبایی یوزارسیف نبود نتونست نقس یوسف رو بازی کنه و ... این جوک ها می خواد بگه که دکتر اصلا هیچ شباهتی با یوسف (ع) نداره و بلکه ضد و مخالف آن پیامبر الهی است .
جدیدا برخی به کارگردان این سریال گیردادند و گفتند تو این سریال رو برای تبلیغ دکتر احمدی نژاد ساخته ای ! (لینک مرتبط :سلحشور: یوزارسیف سفارشی نیست  این مجموعه در دوره ریاست جمهوری خاتمی تایید و درسال 81 تولید آن کلید خورد)  خب این یعنی چی ؟ یعنی مخالفان دولت هر چه سعی کرده اند تا در لطیفه ها و مسال دیگر ، دکتر احمدی نژاد را بر ضد یوسف (ع) نشان داده اند نشده است .‏ و اتفاقا اینکه مردم می گویند داستان یوسف (ع) و مبارزه ی او با طاغوت شبیه رفتار های دکتر احمدی نژاد است ، این نشان میدهد برای چه این همه جوک طی این مدت ساخته می شده تا نگذارد احمدی نژاد در کنار یوسف قرار گیرد !
وبلاگ خبرنگار مسلمان به خوبی شباهت های دکتر احمدی نژاد و یوسف پیامبر (ع) را در وبلاگش توضیح داده است مطالعه بفرمایید.(لینک مرتبط :  چرا با دیدن یوزارسیف یاد احمدی‌نژاد می‌افتیم)


برنامه ریزی های یوسف(ع) که در فیلم نشان داده شده ، مانند سفرهای استانی، درست شبیه برنامه های دکتر احمدی نژاد است

حالا جالب اینجاست که فقط مسئله ی یوسف و احمدی نژاد نیست . در وبلاگ آقای بوترابی (همسر یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی) در وبلاگش نوشته  که این مهم است که میگویند احمدی نژاد شبیه یوسف است اما مهمتر این است که بعد از این مقایسه برخی افراد معاصر نیز شبیه افراد دیگری در فیلم خواهند شد که بسیار ناگوار تر از اصل ماجراست.


در این فیلم  نشان داده میشود که کاهنان معبد آمون چه طور از دینداری مردم سوء استفاده میکنند و مافیای قدرت و ثروت تشکیل داده اند

جدیدا شنیدم رئیس مجمع تشخیص  دستور داده پخش این سریال تا بعد از انتخابات 88 لغو شود . خوب این یعنی برخی  نیز شبیه افرادی در این فیلم هستند که این اصلا به نفعشان نیست .
ببینید اصلا بحث جبهه و جناح نیست . واقعا چرا در این واقعه ی تاریخی (داستان زندگی حضرت یوسف(ع) ) شباهت هایی با زندگی امروز دکتر احمدی نژاد و یا دیگران یافت می شود ؟
به نظر مهمترین دلیل همان است که قرآن می فرماید : وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی‏ کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَیْهِ الضَّلالَةُ فَسیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُکَذِّبینَ ( سوره ی نحل آیه 36)
"و در حقیقت، در میان هر امتى فرستاده‏اى برانگیختیم [تا بگوید:] «خدا را بپرستید و از طاغوت [=فریبگر] بپرهیزید.» پس، از ایشان کسى است که خدا [او را] هدایت کرده، و از ایشان کسى است که گمراهى بر او سزاوار است. بنابراین در زمین بگردید و ببینید فرجام تکذیب‏کنندگان چگونه بوده است."
دعوت مردم به پرستش خداوند و دوری از طاغوت ، این دقیقا روشی است که امام (ره)  و سپس مقام معظم رهبری برای بیدار باش مردم برگزیدند.  این روش انبیاء الهی بوده است و امروز نیز هر کسی می خواهد دنباله رو آنها باشد این فرمول را انتخاب خواهد کرد . که اگر به سخنان و رفتار دکتر احمدی نژاد در ایران و کشورهای دیگر توجه کنید این فرمول را در سخنان ایشان پیدا خواهد کرد .
حتما توجه دارید که من نمیخواهم دکتر را با پیامبر الهی مقایسه کنم . من میخواهم روش و منش را بررسی کنم تا بفهمیم چرا اینقدر فیلم یوسف(ع) ما را یاد دکتر می اندازد . فهمیدن این هم کار سختی نیست چرا که انسان می تواند ظرف تجلی اسماء و صفات الهی شود . انسان هر چه قدر سعی کند بیشتر در مسیر حق قرار گیرد بیشتر شبیه خلیفه ی خدا در روی زمین می شود .
با مطالعه ی دقیق این لطیفه ها می بینیم این دکتر نیست که مسخره شده در حقیقت پیامبر بزرگ الهی حضرت یوسف(ع) در این لطیفه ها مورد تمسخر قرار گرفته و در اصل هر کس این لطیفه ها را برای دیگری تعریف کند ، قرآن را به مسخره گرفته است .
برای بررسی علمی این لطیفه ها با عرض معذرت یکی از آنان را مینویسم  :    احمدی نژاد: خواب دیدم یک گاو لاغر 70 میلیون خر چاق و چله رو خورده. یوزارسیف: تعبیرش اینه که: دور بعد هم رای می آوری!!
در این لطیفه ها و لطیفه هایی از این دست که ملت، دولت، خداوند و همه چیز زیر سوال می رود (و ما راحت اینها را برای هم تعریف میکنیم!) اصل یوسف بودن زیر سوال می رود و به زلیخا بودن توجه میشود.
در هر حال به نظر میرسد لازم است که با مطالعه ی دقیق داستان های گذشتگان مثل داستان این سریال حتما شباهت های بین این فیلم و مسائل امروز جهان پیدا شود و در اختیار مردم قرار گیرد .
یا علی التماس دعا


کلمات کلیدی: شیعه


نوشته شده توسط امین 87/11/2:: 1:7 صبح     |     () نظر