• وبلاگ : منتظر
  • يادداشت : ترويج زندگي غربي، فمينيسم و همجنسگرايي در ساختمان پزشكان
  • نظرات : 3 خصوصي ، 42 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + امير 
    دوست عزيز،خاصيت طنز نقد و تامل بر واقعيت هاي جامعه است!
    صحبت هاي شما در همه ي موارد به جز قضيه پدر نيما و مهمانش و دختر بازي(که اين دومي رو من خودم شخصاً اصلا حس نکردم!) حساسيت بيش از حده!
    فکر ميکنم ، بهتره نقدتون رو از ارتفاع تپه ها به ارتفاع کوه ها ببرين...
    قبل از نقد اين سريال بايد به يه توافق برسيم که جامعه ي ما،جامعه ايي که از نظر مسائل جنسي به مشکل بر خورده و اين يه واقعيته که مردان و زنانمون با رفتارهاشون و ظاهرشون نشون ميدن که چقدر فقر آگاهي و نياز جنسي دارند!
    دوست عزيزي در مورد آمريکا و تجاوزهاش صحبت کردند،لازمه که خدمتتون عرض کنم،در کشور ما اگر کسي جراُت داشت در مورد تجاوز به شخصش شکايت رسمي بکنه آمار مون کمتر از اين آماري که شما فرمودين نبود!
    مثلاً در حادثه باغ خميني شهر جالبه بدونين که خانواده يکه بهشون تجاوز شده هنوز که هنوزه شکايتي روي اين پرونده نگذاشته و شاکي پرورنده مدي العموم هستند! چرا...؟
    حالا که به اين واقعيت ها ي جامعه امون پي برديم چطور ميشه توي جامعه نقدش کرد؟ چطور ميشه مردم رو راجبش به فکر فرو برد؟
    مسلماً برنامه هاي پند و نصيحت يا برنامه هاي مستند اثري روي مردم به اون شدت نميگذارند، و اين طنز که ميتونه با نشون دادن يک هنجار اون رو به يه مسير درست سوق بده!
    پس قبول کنيم که بايد اين نا هنجاريها گفته بشه و نشون داده بشه؛ تا کي ميخوايم کبک وار زندگي کنيم...!
    اگر سکانس پدر فريد رو بررسي کنيم به اين نتيجه ميرسيم که هر کسي حتي خود شما هم تو اين موقعيت قرار بگيرين نا خودآگاه فکر همون مهمون مياد به سرتون!
    شما با اتمام اين سکانس اين فکر به ذهنتون ميرسه که چي حدس ميزديم اما نهايت چي شد؟؟ اين دقيقاً هدف نويسنده بود که ميخواد پيش بيني هاي منفي شما رو به نقد بکشه و بهتون توي قالب طنز بگه فکر شما منفي شده!
    علت اينکه فيلم هايي که نويسنده هاش مهراب و پيمان قاسم خاني بودند اينقدر موفق بودن هنجارشکني اونها نبوده بلکه علتش به تصوير کشيدن واقعيت هاي تلخه جامعمون بوده و جراتي که مردم توي قلم هيچ نويسنده ايي تا به حال نديدند!
    پاسخ

    پيش بيني هاي منفي را به نقد کشيدن اين نيست . اصلا شما مي دوني نقد کردن يعني چي ؟به يک چيزي هر هر خنديدن نقد است ... عجب