سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

سلام . تولد حضرت عیسی علیه السلام  و همچنین عید غدیر خم رو بر شما و همه ی مردم عالم تبریک میگم . به خاطر نزدیکی این دو روز بزرگ تصمیم گرفتم چند قسمت از انجیل که در مورد حضرت علی (ع) آمده است را بررسی کنم . البته اسم حضرت علی (ع)‏ در تورات و انجیل (کتاب مقدس) بیش از 25 بار آمده است. بنده در اینجا چند مورد از انجیل را بررسی میکنم.

New Testament/  Matthew / 27:46
27:46 And about the ninth hour Jesus cried with a loud voice, saying, Eli, Eli, lama sabachthani? that is to say, My God, my God, why hast thou forsaken me?
27:47 Some of them that stood there, when they heard that, said, This man calleth for Elias.
27:48 And straightway one of them ran, and took a spunge, and filled it with vinegar, and put it on a reed, and gave him to drink.
27:49 The rest said, Let be, let us see whether Elias will come to save him.

عهد جدید متی شماره 27 عدد 46
46.  نزدیک ساعت سه عیسی با صدای بلند فریاد کرد: « ایلی ، ایلی، لما سبقتنی ؟» یعنی « خدای من ، خدای من ، چرا مرا ترک کردی ؟»
47.  بعضی از کسانی که آنجا ایستاده بودند این را شنیده گفتند: «الیاس را میخواند»
48.  یکی از آنان فورأ دوید و اسفنجی را آورده در شراب ترشیده فرو برد و بر نوک چوبی قرار داده جلوی دهان عیسی برد.
49.  اما دیگران گفتند: « بگذارید ببینیم آیا الیاس می آید او را نجات دهد یا نه» 

----------------------------------------------------------------

حضرت عیسی (ع)‏در اینجا میگویند که ایلی( Eli اِلی ) چرا مرا ترک کردی و به فریادم نمیرسی؟ - در ترجمه ی انگلیسی و فارسی مترجم اصل جمله را آورده ( ایلی ایلی لما سبقتنی -شبقتنی- ) اما در کنار آن ترجمه آورده شده و نوشته خدای من خدای من چرا مرا ترک میکنی . 
مسیحیان میگویند که "ایلی" در اینجا با "ایلیا" یا همان الیاس که در انجیل از آن شخص بسیار یاد شده فرق دارد و ایلی در اینجا به زمان آرامی یعنی خدا ، و مسیح (ع) اینجا از خدا کمک گرفته است.  اما این حرف اشتباه است زیرا: 
الف) ایلی خدا نیست چون در آیه ی بعد مردم گفتند که: الیاس را میخواند. پس ایلی همان الیاس است و یک شخصیت است.
ب) در آیات بعد مردم میگویند بگذارید ببینیم آیا الیاس می آید او را نجات دهد یا نه . پس ایلی همان الیاس است.
ج) در انجیل مرقس شماره 15 عدد 35 میخوانیم: "در ساعت سه بعد از ظهر عیسی با صدای بلند گفت « ایلی، ایلی لماسبقتنی.» یعنی « خدای من، خدای من، چرا مرا ترک کردی؟» بعضی از حاضران وقتی این را شنیدند گفتند نگاه کنید، او الیاس را صدا میکند . " پس باز هم نتیجه میگیریم که ایلی همان الیاس است.
در ضمن کسانی که تورات و انجیل را تحریف کردند همانطور که کلمه ی فارکلیت را از زبان عبری به عنوان روح القدس ترجمه کردند در صورتیکه معنی آن محمد میشود ، اسم مولای متقیان حضرت علی (ع)‌را نیز که بیش از 25 بار در تورات و انجیل آمده است تحریف کردند و از کلمه ی ایلیا به الیجا ترجمه کردند. اما هم اکنون نیز اگر در ترجمه های آنلاین از هبرو به انگلیسی ایلیا را بنویسید الیجا و الیاس را به عنوان ترجمه برمیگرداند.

 

ایلیا کیست؟

ایلیا کیست ؟ اگر در تمام مذاهب دنیا بگردید مذهب هندو بودیسم مسیحیت یهودیت و... هیچ کس در هیچ مذهبی ادعا نکرده است که ایلیاست . اما تاریخ اسلام بیان میکند وقتی حضرت علی (ع)‌ مولای متقیان در جنگ خیبر حاضر شدند یکمرتبه فریاد زدند "انا ایلیا" و خود را به دیگران معرفی کردند.
روزی در زمان ابوبکر راهبی به بلاد مسلمین آمد . سوالاتی از ابوبکر و عمر کرد  نمیدانستند، سلمان علی(ع) را معرفی کرد ... آن راهب از علی (ع) پرسید نام تو چیست ؟ علی (ع) فرمود : نام من نزد یهود الیا ، نزد مسیحیان ایلیا و نزد پدرم علی و نزد مادرم حیدر است ... (احتجاج طبرسی ، ج 1 ، ص 307و308 نظیر این مطلب در الغدیر ، ج7 ص78 آمده است )
ایلیا کیست ؟‌ حضرت علی (ع)‌کمک کننده ی مردم جهان است او کسیست که هر جا مستضعفی نامش را بخواند به کمک او میشتابد. در انجیل متی شماره 17:12 وقتی شاگردان عیسی (ع)‌از او درمورد الیا میپرسند مسیح (ع) میگوید: اما من به شما می گویم که الیاس آمده است و آنان او را نشناختند و آنچه خواستند با او کردند.  پسر انسان نیز باید همینطور از دست ایشان رنج ببیند.

17:12 But I say unto you, That Elias is come already, and they knew him not, but have done unto him whatsoever they listed

همانطور که از زبان  حضرت عیسی (ع) مشخص شد ایلیا در زمان آدم بود مردم نشناختند در زمان موسی بود در زمان ابراهیم بود در زمان عیسی بود  ولی مردم ایلیا را نشناختند ایلیا در زمان گذشته بود اما مردم او را نشناختند . در اسلام بنا بر روایات، حضرت علی (ع) و حضرت محمد (ص)‌قبل از آفرینش آدم(ع)‌خلق شده بودند . همچنین حضرت محمد (ص)‌به حضرت علی (ع) نیز میفرماید شما در جنگها ظاهرا به من کمک کردید اما به پیامبران قبل نیز کمک میکردید .
باز در انجیل متی شماره 11 و آیه  14 آمده است اگر لیاقت دارید میتوانید الیا را زیارت کنید . والبته الیا خواهد آمد.

11:14 And if ye will receive it, this is Elias, which was for to come

ایلیا کیست ؟
در انجیل یوحنا شماره 1 عدد 19 به بعد  آمده است:
این است شهادت یحیی وقتی یهودیان اورشلیم، کاهنان و لاویان را پیش او فرستادند تا بپرسند که او کیست /او از جواب دادن خودداری نکرد بلکه به طور واضح اعتراف نموده گفت:« من مسیح نیستم/ آنها از او پرسیدند:« پس آیا تو الیاس هستی؟» پاسخ داد:« خیر.» آنها پرسیدند: « آیا تو آن پیامبر موعود هستی؟» پاسخ داد :« خیر /  پرسیدند: « پس کی هستی؟ ما باید به فرستندگان خود جواب بدهیم، در باره خودت چه میگوئی؟/ او از زبان اشعیاء نبی پاسخ داده گفت:« من صدای ندا کننده ای هستم که در بیابان فریاد میزند ــ راه خداوند را راست گردانید.

1:19 And this is the record of John, when the Jews sent priests and Levites from Jerusalem to ask him, Who art thou?
1:20 And he confessed, and denied not; but confessed, I am not the Christ.
1:21 And they asked him, What then? Art thou Elias? And he saith, I am not. Art thou that prophet? And he answered, No.
1:22 Then said they unto him, Who art thou? that we may give an answer to them that sent us. What sayest thou of thyself?

پس معلوم شد مردم منتظر سه نفر بودند . یکی مسیح یکی ایلیا و یکی پیامبر ایلیا . مسیح (ع)‌که آمده اند . اما ایلیا کجاست پیامبر ایلیا کجاست ؟ در مسیحیت یک فرقه به نام ایلیا داریم عاشق ایلیا هستند اما معرفت ایلیا را ندارند . اما الحمدلله ما معرف مولا علی (ع)‌را داریم .
انشالله با توجه به این معارف و استفاده از منابع عظیمی که در اسلام وجود داره مثل نهج البلاغه بتونیم حقانیت این دین مبین رو برای همه ی عالم اثبات کنیم.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
- مطالب بالا از قسمتهایی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاظمی که در رمضان المبارک سال قبل از شبکه ی 2 پخش شد برداشته شده است. 
- در همین زمینه :  یک نمونه از بشارت ظهور امام زمان (عج) در انجیل


کلمات کلیدی: شیعه


نوشته شده توسط امین 86/10/7:: 8:11 عصر     |     () نظر