سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

 اینها سخنان دو هفته قبل ایت الله مصباح یزدی است :
ایشان ریشه همه مشکلات فرهنگی را عدم اعتقاد راسخ و محکم مسئولان به دین و ارزش های اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: گاهی نامی از ولایت فقیه برده می شود، ولی محتوای آن درک نشده و گاهی اسلام به گونه‌ای معرفی می‌شود که مردم خوش‌شان بیاید در حالی‌که جایگاه اسلام تضعیف می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به روند فعلی فعالیت‌های فرهنگی کشور و مسؤولان آن اظهار داشت: بعید نیست در آینده فتنه‌ای شدید‌تر توسط افرادی صورت گیرد که امروز آنها را به عنوان نیروهای ارزشی می‌شناسیم همانگونه که در فتنه اخیر کسانی که قبلاً نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس نظام بودند، حضور داشتند.
و اینها سخنان هفته پیش ایشان :
-کسانی که بی‎شرمانه مکتب ایران را به‌جای مکتب اسلام معرفی می کنند، خودی نبوده غیرخودی‌اند و باید حواسمان جمع باشد.
-امروز آن فتنه تمام شده، فردا نوبت فتنه دیگر و آزمایشی جدید در کلاس‌های بالاتر است، نباید خیال کنیم کسی که چند روزی برای اسلام و کشور زحمت کشید تضمین شده است، باید تا آخر پشت سر رهبری باشیم تا منحرف نشویم.
-ما اگر بخواهیم در مقابل فتنه‌های آینده آماده باشیم باید افکار خود را قوی کنیم که محور آن ولایت فقیه است.

آیت الله مصباح یزدی بیش از هر چیز برای ما نماد شهید مطهری است همانطور که سال 77 رهبر انقلاب خطاب به ایشان فرمودند که جای شهید مطهری را آیت الله مصباح پر کرده اند . این عالم بزرگوار را مانند شهید مطهری باید در خط مقدم روشنگری و مبارزه با تفکرات التقاطی دانست.
و اما مشایی. ! سخنان سنجیده! و از قبل طراحی شده این شخص بارها موجب بروز مشکل در جبهه حق شده است . بنده در وبلاگم همیشه سعی کردم از کنار سخنان این شخص بگذرم . قبلا مطلبی نوشته بودم و به  4 سخنرانی رهبری درباره مشایی اشاره کرده بودم که هر بار رهبری فرموده اند که نباید این مسئله موجب ایجاد اختلاف شود .
سرداراما این بار با دفعات پبش فرق می کند .رهبری اشاره داشتند که بیان انتقادها اگر به صورتی که مفسده ایجاد نشود ارائه شود ایرادی ندارد .
چندی پیش مشایی مسئله ای درباره مدیریت انبیاء مطرح کرده بود و امروز نیز مکتب ایران را به جای مکتب اسلام جا زد . وقتی که اخیرا مشایی مکتب ایرانی را مطرح کرد و آیت الله مصباح و سردار فیروز آبادی اولین ، مهمترین و شدید ترین مواضع را علیه مشایی و تفکر او گرفتند فهمدیم قضیه بسیار جدی است . اولین بار این دو شخصیت برجسته را در یکی از همایش های دکترین مهدویت دیده بودم . آیت الله مصباح به عنوان سخنران اصلی در همایش شرکت کرده بودند و سردار نیز با یک مقاله که مطالبشون رو در یکی از کمیسیون های تخصصی همایش ارائه دادند . این دو نفر برای نظام دو شخصیت تئوریسین در عرصه مهدویت هستند . دکترین می دهند و تز ارائه می کنند .

و اما موضع گیری همزمان این دو شخصیت مهدوی  علیه مشایی،  ابعاد جدیدی از اسفندیار رحیم مشایی را برایم گشود. که در ادامه به آن اشاره می کنم.
 انقلاب اسلامی در چهارمین و آخرین مرحله برای رسیدن به نقطه نورانی و قله ، پس از دولت اسلامی به مرحله ایجاد تمدن اسلامی نزدیک می شود . ( رهبر انقلاب مسیر انقلاب را اینطور تبیین نموده اند : نظام اسلامی>دولت اسلامی>حکومت اسلامی>کشور اسلامی>تمدن اسلامی )
دکتر حکیم احمدی نژاد سال 84 با شعار تشکیل دولت اسلامی بر سر کار آمدو الحمدلله در نیل به اهداف خود موفق نیز بود . در این میان و در زمانی که دولت اسلامی در حال  استقرار یافتن بود فتنه 88 رخ داد و آخرین ضربه بر پیکره جریان مخالف با دولت اسلامی فرود آمد .حالا تمدن های شیطانی در سراسر دنیا و در راس آن امریکا در حال فروپاشی است و تمدن دیگری به نام اسلام ناب در حال ظهور . اما در این میان در جبهه حق،  جریانی انحرافی پنهان شده که در زمان استقرار تمدن اسلامی از زیر آب بیرون خواهد آمد و فتنه اینده احتمالا با این جریان خواهد بود . افرادی که متاسفانه پشت پرده های نفاق اردو زده اند.
i want youحالا به نظرم می رسه که متاسفانه مهندس مشایی خواسته یا ناخواسته همسو با جریانی حرکت می کنه که تمدن اسلامی را هدف قرار داده اند . مشایی در آستانه ظهور تمدن اسلامی برای به انحراف کشیدن این تمدن اسلامی ‍، مکتب ایرانی را روی میز گذاشت . اما تفکر مشایی تنها لایه بیرونی این تفکر است و با حذف فیزیکی وی از مناصب و بستن دهان وی، لایه های درونی مخفی خواهند ماند . مشایی باید باشد و سخن بگوید  و تا جریان حق، تفکر او را نقد نکند، لایه های زیرین برای دفاع بیرون نخواهند آمد .
تمام اصولگرایانی که مشایی را نقد می کنند حساب او را از احمدی نژاد جدا می کنند . اصولا ادبیات و تفکر دکتر، در جهت دیگری است و ادبیات و تفکر مشایی به سمت و سوی دیگر حاظرم در این رابطه بحث و مناظره هم انجام دهم. اما تا وقتی با مشایی احساسی برخورد شود احمدی نژاد مجبور به حمایت از او خواهد بود . چندی پیش وقتی مشایی درباره مدیریت انبیا سخن به میان آورد احمدی نژاد از منتقدان خواست تا با او مناظره کنند . اکنون نیز و در زمانی که مکتب ایرانی مطرح شد احمدی نژاد باز از صاحبنظران خواست تا با او مناظره کنند و نقد علمی را به جای بستن دهان وی برگزینند. مشایی بارها از مناظره فرار کرده اما باز احمدی نژاد اصرار می کند که او را به مناظره بکشید . در حقیقت راه حل برخورد با مشایسم! نقد علمی است.
به هر حال مشایی دست بردار نیست. وقتی مشایی چند هفته پیش  پیش بینی کرد که سال آینده شریعتمداری احمدی نژاد را کافر خواهد خواند! به نظر می رسه برنامه های آینده مشایی بسیار خطرناک تر خواهد بود . البته همونطور که اشاره کردم تفکری در حال بروز و ظهور است که مشکل اصلی در آینده شاید با آن باشد . در هر صورت تمام اینها برداشت هایی است که نمی شود تا روشن شدن مسائل زیاد به آنها اعتماد کرد . چشم ما به دهان رهبری است و تحلیل های علما را تنها مورد قبول خواهیم داشت.
 امارهبر انقلاب دیروز در دیدار دانشجویان راه آینده را برای مردم و مسئولان ترسیم کردند . عده ای از دانشجویان نمی دانستند در مقابل فتنه آینده باید راه اتحاد را درپیش گرفت و یا به سرعت تا قبل از پیش آمدن مشکلات جدید افراد مشکوک را از دایره مخلصین بیرون انداخت . رهبری در این رابطه فرمودند که باید دایره مخلصین را بزرگ تر کرد و بیرون راندن کار درستی نیست . امام خامنه ای همچنین تاکید داشتند که این مسئله (مشایی) مسئله درجه اول نیست و نیز باید اعتراض خود را مطرح کنیم اما به طوریکه مفسده ای نداشته باشد .
ببینید همه خیز بلندی گرفته اند تا برای تحقق تمدن اسلامی گامی بردارند . حالا ممکن است عده ای در این میان قصدسوء استفاده و خارج کردن این حرکت از مسیر اصلی خود را داشته باشند . ما باید کاری انجام دهیم که کار خالص باشد اگر اینطور شود کسانی که از جای دیگری مامور هستند و می خواهند کار را از مسیر خارج کنند شناسایی خواهند شد و طرفداران آن ها نیز متوجه خواهند شد .
سخنان رهبری آرامشی بر دغدغه های چند روزه ام بود . انشالله راه روشن سالیان آینده خود را پیدا کردیم و انشالله در آن قدم خواهیم گذاشت . تفکرات مشایی مابانه را نقد خواهیم کرد و البته با افرادی که در آستانه ایجاد تمدن اسلامی دوست دارند وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند و متاسفانه در دام بدخواهان افتاده اند برخورد علمی و صحیح داشته باشیم.

+ تشکر از مشرق نیوز به خاطر انتشار مطلب وبلاگ

---------------------------------------------------------
آقای جوانفکر ، فرمودید که برخی از علما حامی سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور هستند، منظورتان کدام عالم است؛ نکند به آقای ع-ی می‌گویید عالم؟
انتقاد شدیداللحن آیت‌الله مصباح یزدی از اظهارات مشایی: کسی که بی‌شرمانه مکتب ایران را به‌جای اسلام معرفی می‌کند خودی نیست
سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح  :  اظهارات مشایی انحراف و جرم علیه امنیت ملی است
رسایی: یک سال بعد از تشکیل دولت نهم، آیت الله مصباح از بحران آفرینی مشایی برای جریان عدالت طلبی خبرداد
آیت الله مصباح : ریشه همه مشکلات فرهنگی عدم اعتقاد راسخ برخی مسئولان به ارزش‌های اسلامی است
متن کامل سخنرانی مهندس مشایی در مراسم اختتامیه همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور
آیت الله یزدی : مشایی در مباحث تخصصی دینی و بحث‌هایی که از آن بی‏اطلاع است، وارد نشود
همان قدر که به مشایی نقد داریم با دامن زدن به "مسئله مشایی" مشکل داریم
احمدی‌نژاد: منتقدان مشایی رابه مناظره بخوانند
انتقاد آیت‌الله خاتمی از مواضع یک مسئول دولتی  
جوابیه دفتر آیت الله خاتمی به مشایی
رسایی: فتنه‌ای دیگر در پیش است
پاسخی قرآنی به اظهارات مشایی
 وجه اشتراک این هفتاد اسم
قابل توجه کاشفان فتنه دوم!
مکتب ایران یا مکتب اسلام؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امین 89/6/2:: 11:15 عصر     |     () نظر