سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

سالهای نه چندان دور اصلاحات بود که اصلاح طلبان سعی میکردند تئوری گنجی که میگفت "از این پس امام را باید در موزه های تاریخ پیداکرد"  را در جامعه پیاده کنند که البته صداوسیما که از دسترس مافیای قدرت و ثروت دور نبود هدف مهمی در پیاده سازی این تئوری به حساب می آمد . شاید اگر تا همین دو سه سال پیش تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را نگاه میکردید به ندرت اثری از امام و تفکراتش پیدا می کردید ایام رحلت امام که اوج توجه رسانه ی ملی به امام بود اگر شبکه ها را عوض میکردید جز عکسی از امام در آن نمی یافتید . یعنی روزهای با اهمیت و مناسبت از صبح تا شب این تنها عکس امام عزیز بود که از صداوسیما پخش میشد که مشخص است این همان معنای موزه است یعنی صداوسیما موزه ای شده بود که شما جز تصویری از یک مرد بزرگ انقلابی چیز بیشتری از آن دستگیرتان نمی شد .
طی سالهای اخیر مخصوصا امسال شاهد رویکردی جدید در رسانه ی ملی بودیم که انگار سعی میکرد خود را از منجلاب غرب زدگی بیرون بکشد و با شناخت امام و راه او خط اصلی انقلاب را به نمایش بکشد . همین بود که امسال مستند سیره ی عملی امام روح الله از صدا وسیما پخش شد و با استقبالی بی نظیر از سوی مردم ایران مواجه شد تا جاییکه این مستند امروز نه تنها در سروش سیما بلکه در فروشگاههای فرهنگی به عنوان یک محصول مناسب در کنار محصولات فرهنگی دیگر قرار گرفته و به اصطلاحی وارد بازار شده است .

مستند سیره عملی امام روح الله

به نظر صداوسیما سعی دارد حرکات غلطی که در گذشته انجام داده است را به نحوی جبران کند که این حرکت از زوایای دیگری نیز قابل بررسی است. دوران اصلاحات یا همان دوران سخت تهاجم فرهنگی بود که رسانه ی ملی در سریالهای خود بر آشنایی جوانها در مکانهایی غیر از خانواده تاکید می کرد و روابط عاشقانه که حتما منجر به ازدواج هم نمیشد را در خارج از قالب اصلی خود یعنی خانواده نشان میداد .
اما امروز شاهد آن هستیم که صداوسیما سعی میکند که مسیر ازدواج را دوباره به سمت خانواده برگرداند که سریال "ترانه ی مادری" که هم اکنون از شبکه سه سیما پخش میشود بر این مسئله صحه میگذارد . در این فیلم نشان میدهد که دانشگاه یا هر مکان دیگری محل ابراز علاقه و خواستگاری از یک خانم نیست بلکه پویا(بازیگر فیلم) باید از طریق خانواده برای ازدواج اقدام کند .
واین یعنی اینکه رسانه ی ملی سعی میکند اشتباهات گذشته ی خود را که متاثر از جو غرب زده ی فرهنگی دوران اصلاحات بود تصحیح کند.
--------------------------------
+هفته ی پیش سریال یوسف پیامبر غوغا کرد . وقتی حضرت یوسف (ع) در چاه بود و آن پیر مرد به یوسف(ع) باشاراتی گفت که برای نجات به 5 تن و 14 معصوم (ع) توسل کن ...
+دیروز برنامه ی "سلام" که در مورد امام عصر(عج) پخش شده بود حجت الاسلام و المسلمین طائب به عنوان میهمان برنامه دعوت شده بود . باورم نمیشد مطالب اقای طائب که معمولا در کلاسهای جلسات مطرح میشود در صداوسیما به صورت عمومی مطرح شود .


کلمات کلیدی: برداشت


نوشته شده توسط امین 87/5/13:: 10:36 عصر     |     () نظر