سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

سلام . میخواستم امسال (تحصیلی) دو هفته یکبار مطلب بنویسم که دو ماهی هم اینطور شد اما باز این تحولات جهانی اینقدر سریع شده که آدم نمیتونه بشینه نگاه کنه!
شاید اولین ماههای سر کار اومدن دولت نهم بود که خیلی تلاش میکردیم تا از خوبیهای این دولت بگیم از اونطرف مخلفان هم که صداشون به بلندی مخالفان آنطرف آبی بود مدام شبهه درست میکردند و تخریب و ...
اما حالا که دو سال از فعالیت دولت میگذره اینقدر کار صورت گرفته که روزنامه ها و سایتها پر از آمار و ارقام موفقیت دولت شده که جالب ترینشان گزارشهای صندوق بین المللی پول بود که مثلا گفته بود :‏احمدی نژاد سیاست کاهش تبعیض اجتماعی را برای اولین بار در پیش گرفت .
احمدی نژاد چنان بسیجی وار عمل کرد که در عرض دوسال تمام ایران را دید و رسید در صورتیکه میتوانست در عرض چهار سال دور اول را تمام کند البته اگر به آقایان بود که اصلا از پشت میزشون تکان نمیخورند ...
مولفه های یک دولت مثل سیاست خارجی داخلی اقتصادی فرهنگی اجتماعی و ... شاید باید سالها طول بکشه تا مشخص بشه اما سرعت دولت نهم آنچنان بالاست که در عرض دوسال سیاست خارجی دولت نهم به بار نشست و ... اکنون به نظر میرسد در پی موفقیت های پی در پی دولت در سیاست خارجی ، مخالفان(بخوانید منتقدان بی انصاف) دهان بسته اند دیگر لجنی برای پراکندن ندارند . (البته تخریب دولت هنوز ادامه داره اما به نظر میرسه کاهش یافته)

روزنامه ی کارگزاران - و تخریب دولت

منتقدان دیدند که روش این دولت همانطور که مورد تایید وحمایت رهبری نیز قرار گرفت روش دقیق و درستی بود . جدیدا مطلع شدید که 16 نهاد جاسوسی آمریکا گزارشی را منتشر کردند که نشان داد ایران در پی سلاح اتمی نیست . دکتر لاریجانی در گفتگوی ویژه ی خبری شبکه دو  که همان شب پخش شد گفت که  دیدید که دولت در پی ماجراجویی نبود و سیاست دولت در این زمینه باعث موفقیت ایران شد . 

چند روز قبل داشتم مجله ی صبح صادق رو میخوندم که به گزارش سازمان ملل در مورد شاخص توسعه ی انسانی در دوسال اخیر بر خوردم . بنا بر این گزارش طی 26 سال انقلاب شاخص توسعه ی انسانی ایران 11 پله و تنها در دو سال اخیر در دولت نهم 5 پله صعود داشته . یعنی با یک حساب ریاضی متوجه میشیم که رشد شاخص توسعه انسانی ایران در دولت نهم 5 برابر دولت های قبله . گفتم که آمار و ارقام زیاده اما یک تنها یک نمونه بود ...
دوست عزیزی که وبلاگی مربوط به دوست داران آقای خاتمی را مینویسد گفته بود که وقتی من میگم دولتهای قبل در حقیقت دارم دولت امام خامنه ای رو هم رد میکنم . باید عرض کنم که دولت ایشون در زمان جنگ بود و موقعیت برای پیشرفت نبود . منظور من از دولت های قبل چهار دولت گذشته است که مربوط به آقایان هاشمی و خاتمیست . در ضمن خود امام خامنه ای نیز دولت دکتر احمدی نژاد را یکى از محبوب‏ترین دولت‏ها بعد از مشروطه تا امروز و در طول این صد سال دونستند.

ایران توسعه یافته تر شد (صبح صادق دوشنبه 12 آذر 86)

گزارش توسعه انسانی سال 2007 - 2008 سازمان ملل که دومین گزارش این سازمان در دولت نهم ارزیابی می شود، هفته گذشته منتشر شد و جمهوری اسلامی ایران که سال گذشته رتبه 96 شاخص توسعه انسانی (HDI) را بین 177 کشور دنیا کسب کرده بود، در گزارش امسال با دو پله صعود در جایگاه 94 جهان قرار گرفت که نشان دهنده بهبود رتبه ایران در توسعه است. این گزارش که بر اساس آمار کشورها از سال 2005 تا ژولای 2007 میلادی برآورد شده است ، از بهبود شاخص توسعه انسانی، افزایش رتبه امید به زندگی، افزایش تولید سرانه، بهبود رشد، کاهش فقر، کاهش نرخ رشد جمعیت، افزایش نرخ باسوادی، عدم تغییر واردات و رشد صادرات در جمهوری اسلامی ایران در دولت نهم خبر داد. ارتقای دو رتبه ای ایران در شاخص توسعه انسانی بر اساس معیارهایی چون امید به زندگی، کیفیت نظام آموزشی، درآمد واقعی و سرانه درآمد ملی و کاهش فقر محاسبه شده و ارزش شاخص توسعه انسانی ایران که در سال گذشته 746/0 از یک بوده است، در سال جاری با 013/0 افزایش به 759/0 رسید. > این گزارش، دومین گزارش منتشر شده سازمان ملل درباره ایران در دولت احمدی نژاد ارزیابی می شود و شاخص توسعه انسانی ایران در سال گذشته نیز با سه پله صعود از جایگاه 99 به رده 96 ارتقا پیدا کرده بود.
جمهوری اسلامی ایران از نظر شاخص توسعه انسانی طی دو سال گذشته پنج رده صعود کرده و طی سال های پس از انقلاب نیز با 16 پله صعود مواجه شده و از رتبه 110 در سال 1979 به 94 در سال جاری میلادی ارتقا پیدا کرده است.
ارزش اسمی تولید ناخالص داخلی ایران 8/189 میلیارد دلار و بر اساس شاخص برابری قدرت خرید 8/543 میلیارد دلار برآورد شده است و سرانه تولید ناخالص داخلی ایران نیز 2781 دلار اعلام شد که در مقایسه با سال گذشته حدود 350 دلار افزایش نشان می دهد. سرانه تولید ناخالص داخلی بر اساس شاخص برابری قدرت خرید 7968 دلار اعلام شد، ضمن آن که ایران از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی از رتبه 72 در سال گذشته به رتبه 71 در سال جاری ارتقا پیدا کرد. گزارش توسعه انسانی 2007 افزود: ایران از نظر فقر بین 108 کشور در حال توسعه رتبه 30 را به خود اختصاص داد که در مقایسه با سال گذشته 5 رتبه بهبود را نشان می دهد و ارزش شاخص فقر انسانی در ایران 9/12 درصد اعلام شد که در مقایسه با 4/16 درصد سال گذشته 5/1 درصد کاهش نشان می دهد.
برای مشاهده ادامه ی گزارش به لینک مورد نظر که در بالا آورده شد مراجعه کنید.

-----------------------------------------------------------------
پریشب صحبتهای دکتر رو با مردم از تلویزیون دیدید و شنیدید . و بسیار مسائلی که گفته شد . آمارهای موفقیت راهکارهای موفقیت و...
من خیلی خوشحال شدم . چون احساس کردم رئیس جمهور داره با من حرف میزه ... با تک تکمون


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 86/9/27:: 5:33 عصر     |     () نظر