سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

چند سال قبل وقتی در یکی از میهمانی های ماه مبارک رمضان، بعد از پخش یکی از مهمترین قسمت های سریال اغما،   یکی از دختر بچه های فامیلمون رو دیدیم که توی صحبتهاش گفت : من به حرف شیطون گوش می دم آخه می ترسم من رو بکشه ...
خیلی جا خوردم . از اینکه صداوسیما تونسته بود در ماهی که شیطان در قل و زنجیر است نقش او را در جامعه به خوبی ایفا کند . از این جا خوردم . 
اینکه شیطانی که جز برای معدود افرادی در طول تاریخ (مانند انبیا) به شکل انسان در نیامده اما این مسئله اینقدر به زعم صداوسیما فراگیر است که سالهای اخیر برای او مهمترین سریال مذهبی خود را کنار گذاشته مسئله ساده ای نیست . از او یک فرشته بود تا سریال اغما تا همین سریال سقوط یک فرشته  ما با چنین شیاطینی مواجه هستیم که بر خلاف شیطان واقعی اتفاقا  رقیب خدا و با قابلیت دخل و تصرف در دنیا ظاهر شده اند .(+ + + )
وقتی در سریال اغما ، الیاس که همان شیطان بود توانست به راحتی سبب مرگ یک نفر شود قطعا دختر بچه ای که ابتدای مطلب مثال زدم و مخاطب این فیلم بود را به این نتیجه می رسانه که شیطان می تواند کسی را که دوست ندارد از بین ببرد . و اتفاقا جالب است که این دختر بچه سریعا به این نتیجه رسیده که باید از شیطان تبعیت کند ...
به خدا من نمی دونم اگر شیطان پرستان می خواستند در کشور نفوذ کنند و کلاس و پارتی برگزار کنند چند سال طول می کشید تا بتونند یک دختر 5 ساله را شیطان پرست کنند ! اما صداوسیما به راحتی این کار را کرد . من چند سال این قصه و غصه رو توی دلم نگه داشتم چون مطمئن بودم در خیل انتقادات از صداوسیما به چشم نمی آید .
امسال که دو پسر بچه به تاثیر از سریال های ماه مبارک رمضان خود کشی کردند جرات کردم این قصه را تعریف کنم ....!!!
آخه اون دختر بچه فامیل ما که نمیاد مراسم شیطان پرستی برگزار کنه و رسما اعلام بی دینی و ارتداد کنه . برای همین باید چند سال صبر کنیم تا سیر سقوط سریال های دینی صداوسیما اینقدر ادامه پیدا کنه تا این افتضاح امسال پیش بیاد ... تا مردم تاثیر این سریال ها رو به چشم ببینند ...
این تصویر پسربچه ای است که برای دیدن دنیای پس از مرگ با الگو گیری از سریال 5 کیلومتر تا بهشت خودکشی کرد

پسر دانش‌آموز که به تقلید از یک سریال برای تبدیل شدن به روح خود را حلق‌آویز کرده بود روی تخت بیمارستان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند

و پسربچه دیگری که به تقلید از سریال سی امین روز برای دیدن کمک فرشتگان خود کشی کرد .

پسر دانش‌آموز یزدی برای دیدن فرشته نجاتش به تقلید از یک سریال تخیلی خود را به دار آویخت و جان سپرد

واقعا اگر میشد تصویر اون دختر بچه رو کنار این دو تا به عنوان قربانی این فیلمها بزنم حتما این کار رو می کردم . اما مطمئن هستم اون بچه الان به خاطر خانواده خوبی که داره تونسته تاثیر منفی این فیلم ها رو خنثی کنه .

شاید بشه گفت صداوسیما بنیان گذار فیلم های ماورایی است . بعد از سریال هایی که با این مضامین پخش کرد و شیطان را با قابلیت دخل و تصرف به صورت گسترده در دنیا نشان داد آن وقت بود که ملک سلیمان بر پرده های سینما رفت و وقتی این فیلم به اصطلاح ماورایی تصویری از دخل وتصرف نیروهای شیطانی را به تصویر کشید هیچ کس اعتراض نکرد . وقتی جادوگران به راحتی همسر سلیمان نبی را از راه دور و با یک اشاره و به کمک شیطان کشتند هیچ کس به این فیلم اعتراض نکرد . چون قبلا صداوسیما این مطالب را عادی کرده بود و البته شاید هم نه فقط در محتوا بلکه در سیاست گذاری هم ارتباطی بین این این فیلمها وجود داشته باشد.
حالا جالبه در برنامه این شبها مشاور مذهبی سریال "سقوط یک فرشته" را می آورند میبینیم عجب این آدم نه تنها کارشناس مذهبی نیست بلکه به خاطر داشتن سابقه مدیریتی در صداوسیما و نوشتن یک کتاب عشقی دینی! شده کارشناس مذهبی مجری برنامه هم میگه چون ایشون قبلا مدیر شبکه چند بوده و مخاطب رو میشناسه میتونه فیلم دینی مخاطب پسند بسازه !!!!!!!!!!!!!. اونوقت تازه همین به اصطلاح کارشناس مذهبی هم توی برنامه چند بار میگه من کارشناس این مسائل نیستم من شیطان شناس نیستم! ... آخه یکی نیست بگه برادر عزیز شما که خودت اعتراف می کنی کارشناس نیستی چرا به عنوان کارشناس مذهبی یک فیلم با موضوع شیطان شناسی همکاری میکنی.
به هر حال  فیلمهایی که ما میبینیم به هیچ عنوان مصداق سینمای دینی نیست . بلکه دین رو به صورتی مخاطب پسند و بلکه سینمایی در آورده است . البته ما منکر توان ساخت فیلمی دینی و مخاطب پسند نیستیم اما وضع موجود هنوز نتوانسته به این ایدآل دست پیدا کنه .
الحمدلله اکنون با وجود اساتیدی همچون آقایان عباسی و مستغاثی و حجت الاسلام پناهیان شیوه های ساخت فیلم هایی با ساختار اسلامی در حال تدوین است اما این هم مهم است که صداوسیما چقدر به ایده های این اساتید پایبند باشد . صداوسیما در اقدامی قابل تقدیر برنامه هایی مانند دیروز امروز فردا ، راز و گره را روی آنتن برد . اما فقط حرف زدن کاری را درست نمی کند . چه بسیار ایده های نابی که در برنامه گره مطرح شد اما ای کاش صداوسیما این ایده های ناب برای زندگی اسلامی ایرانی را در سریال های خود بازتاب می داد . چه روشهای قشنگی برای زندگی که در برنامه به سمت خدا مطرح نشد اما کاش این روش ها در تک تک برنامه های سیما جلوه گر می شد . به هر حال این فرصتی خوبی است که صداوسیما به حرف هایی که در برنامه های ویژه خود زده می شود عمل کند.
انشالله
یا علی


کلمات کلیدی: بصیرت دینی


نوشته شده توسط امین 90/6/18:: 12:0 صبح     |     () نظر