سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

منوچهر متکی وزیر امور خارجه در حین انجام ماموریت در خارج از کشور برکنار شد . (+) حتی از روز تودیع و معارفه اش هم با خبرش نکردند(+ و +) البته سایت ها نوشته اند متکی از این برکناری خبر داشته اما تقارن صدور حکم برکناری او با سفرش به دلیل عدم اطلاع دفتر رئیس جمهور از سفر متکی بود.
بحثم سر این جزئیات و دلایل احتمالی این برکناری نیز نیست (+ و +). ما فرمان قوه مجریه را به دست رئیس جمهور داده ایم و تغییر وزرا حق مسلم اوست .
اما ناراحتی ام  بر سر شیوه برخورد است مخصوصا رسانه های اصوالگرا. به نظر می رسه بر فرض نالایقی متکی (که اصلا اینطور نیست) چنین برخوردی با وزیر امور خارجه در شان اصولگرایان نباشه . حداقل از دکتر یاد بگیرید و به جای این همه یک سو نگری از زحمات این بنده خدا تشکر هم بکنید.
بعد از عزل متکی ، برخی سایت های اصولگرا تصویری از متکی در کنار علی لاریجانی مربوط به سال 84 را منتشر کرده اند که نشان می دهد در آن وقت متکی مسئول ستاد انتخاباتی لاریجانی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است . (+)
این حرکت همزمان با انتشار اخبار منفی در رابطه با لاریجانی انجام شده است . نامه تند قدیانی به رئیس قوه قضاییه که بخش اعظمی از این نامه علیه علی لاریجانی نوشته شده بود در صدر اخبار این روز های سایت های خبری قرار گرفته است. همچنین اخیرا خبری مبنی بر تبریک لاریجانی به موسوی در شب انتخابات سال 88 منتشر شد که با تکذیب لاریجانی همراه شد .
جدای از منفی یا مثبت بودن مواضع لاریجانی ، بدیهی است کنار هم قرار دادن متکی و لاریجانی در اخبار مربوط به عزل متکی و موجه جلوه دادن برخورد دولت در عزل وی ، این حرکت قطعا در جهت تخریب متکی بوده است .

تصویر بروشور انتخاباتی آبادگران در هفتمین دوره انتخابات مجلس و تصویر متکی در لیست کاندیداهاحالا تعجب بنده اینجاست که مسئول ستاد انتخاباتی بودن لاریجانی در سال 84 چه دلیلی جز اصولگرایی می تواند داشته باشد ؟ مگر زمان انتخابات 84 جز لاریجانی و قالیباف کسی به عنوان اصولگرا شناخته می شده ؟ دکتر احمدی نژاد از این دو نفر در درجه اول به عنوان یک چهره و در درجه دوم به عنوان یک چهره اصولگرا کمتر شناخته شده بود . پس مسئول ستاد انتخابات لاریجانی بودن قبل از انتخابات 84 نه تنها قبح نیست بلکه حسن نیز هست . مهم رفتار متکی بعد از دور اول انتخابات و حتی بعد از انتخاب شدن دکتر است .

در ضمن واقعا جای تاسف داره که سوابق متکی قبل از 84 هم نادیده گرفته بشه و صرف یک عکس اظهار نظر بشه . وقتی ائتلاف آبادگران ایران اسلامی سال 81 شورای شهر تهران را به دست گرفت و اصلاح طلبان را بیرون کرد ، سپس همین ائتلاف مجلس هفتم را نیز به دست اصولگرایان انداخت توانست پست ریاست جمهوری را در سال 84 از تصرف اصلاح طلبان خارج کند . حال جالب توجه است که منوچهر متکی جزء یکی از 30 کاندیدای ائتلاف آبادگران ایران اسلامی هفمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است . این یعنی متکی یکی از با سابقه ترین اصولگرایان به شمار می رود .

به قول دکتر احمدی نژاد که در متن نامه عزل متکی آورده است : "امیدوارم این زحمات در پیشگاه خداوند مأجور باشد و جنابعالی نیز در کلیه مراحل زندگی و خدمت به مردم عزیز میهن اسلامی موفق و موید باشید."

------------------------------------------------
هدف حلقه دفتر رئیس جمهور از عزل و نصب های اخیر چیست؟
ابهام در ماجرای استنکاف چندباره ترکستانی و اصرار یک جریان خاص


کلمات کلیدی: برداشت


نوشته شده توسط امین 89/9/29:: 8:21 عصر     |     () نظر