سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
درباره



منتظر


امین
انتظار یعنی رفتن و رسیدن ... رسالت شیعه در عصر انتظار، افزایش وسع خود و تلاش برای رسیدن به قدرت حکومت بر جهان به شیوه صالحان است ...
آهنگ وبلاگ

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار شرکت کنندگان در بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نکات مهمی را یاد‏آوری کردند.
ایشان با اشاره به قضایای دو سه روز اخیر خاطرنشان کردند: این موضوع نباید موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنکه نباید به کسی بیهوده تهمت زد و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می شود نفی کرد.

این سخن رهبری حائز نکات مهمی است . 
- باید توجه داشت حامیان دکتر به تکاپوی بی مورد نیفتند و احساس خطر بی جا نداشته باشند . و به خاطر یک امر مانند انتصاب مشائی ‏، دکتر احمدی نژاد رو ضد ولایت فقیه و ... ندانند .
- رهبر فرمودند یک امر ! نه یک اشتباه ... یادتون هست وقتی مشائی مردم اسرائیل رو دوست نامید و دکتر در کنفرانس خبری موضع مشائی رو موضع دولت نامید ، فردای اون روز رهبری در نماز جمعه فرمودند که یک حرف غلطی زده شده و تمام شد رفت ، موضع دولت و نظام هم این نیست . خوب ! رهبری به صراحت فرمودند حرف غلطی زده شده . حالا به نظر شما چرا رهبری در نامه اخیرشون به دکتر نفرمودند انتصاب آقای مشائی اشتباه و حاوی ایراد و ... است ؟ چرا فرمودند که صلاح شما نیست و علاقه مندان به شما سرخورده می شوند ؟ چرا رهبری دیروز کار دکتر رو اشتباه قلمداد نکردند و فرمودند یک امر ؟
- یک مسئله ی مهم ! جدای از اینکه رهبری انتصاب مشائی رو غلط ندونستند و بر صلاح نبودن این کار در شرایطی که حساسیت به وجود آمده تاکید کردند ... چرا رهبری نامه ی خود به دکتر رو رسانه ای نکردند ... چرا دکتر که شخصی ولایت مدار و امتحان پس داده بود یک هفته در اجرای این نامه تاخیر کرد ؟
لازم است برای پاسخ دادن به این سوال نامه ی رهبری به دکتر و همچنین نامه ی دکتر به مشائی مبنی بر برکناری وی را مرور کنیم .
رهبر انقلاب در نامه خود به دکتر تاکید کردند : انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است.
خوب معلوم است رهبری به ایرادات این انتصاب اصلا اشاره ای نکردند ، بلکه به بحث مصلحت و جلوگیری از اختلاف اشاره کردند .
حالا جالب است بدانید دکتر در نامه ی خود به مشائی دقیقا به همین مطلب اشاره کرده : طی یک هفته اخیر نیز امیدوار بودم که با رفع برخی تبلیغات منفی فشارها و جوسازیهای بعضی رسانه ها و جریانهای سیاسی دولت بتواند از خدمات شما در جایگاه معاون اولی برخوردار بماند.
دوستان عزیز توجه بفرمائید که دکتر پس یک هفته تعلل شابد علت این تعلل را این مسئله دانسته اند که انتظار داشتند هیاهو و تبلیغاتی که پس از انتصاب مشائی به سمت معاون اولی بوجود آمده از بین برود و دکتر بتواند از مشائی در این سمت بهره ببرد. دوستان من توجه کنید که رهبری نیز نامه ی خود را به صورت محرمانه برای دکتر ارسال کرده بود و البته انتصاب مشائی را بر خلاف مطالح نظام ندانسته و آن را بر خلاف مصلحت شخص رئیس جمهور و دولت و طرفدارانشون دانسته اند ، بدین ترتیب رهبری نیز با این عمل به دکتر توصیه هایی کرده و به ایشات فرصت داده اند که در فرصت مقتضی تصمیم خود را بگیرند .
البته اینکه آیا مشائی لیاقت تکیه زدن بر منصبی را دارد یا خیر بحث جداگانه ای است که در این پست بنده قصد ندارم به آن بپردازم . فقط می خواستم یادآوری کنم که به خاطر یک امر ( حالا درست یا غلط ) تمام صلاحیت های دکتر رو زیر سوال نبرید .
حامیان سرسخت دکتر ! باخود فکر کنید که شاید ایرادات شما به دکتر باعث شد که رهبری آن نامه را به دکتر بنویسند و اشاره کتتد که انتصاب مشائی اختلاف و سرخوردگی علاقه مندان را در پی خواهد داشت ... وگرنه اگر شما و ما با احترامی که این چهارسال به انتخاب های دکتر از جمله انتخاب مشائی به سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی گذاشته بودیم ، و اتنقاد خود را به صورت سازنده اعلام می کردیم ، این بار نیز با آرامشی بیشتر همین رویه را ادامه میدادیم این هیاهو واختلاف به وجود نمی آمد. رهبری دیروز نیز فرمودند که نباید اختلاف به وجود آید .
اگر ناراحتید چرا دستور رهبری یک هفته دیر اجرا شده ، شما سخن دیروز رهبری را هم اکنون اجرا کنید و اختلاف نکرده و به خاطر یک امر (نه یک خطا) کل صلاحیت دکتر رو زیر سوال نبرید . آن هم یک امر که شاید این امر خطا نبوده . 

خبرگزاری ایرنا 5 نکته در مورد نامه ی رهبر متذکر شده اند که خواندن آنها خالی از لطف نیست :

دکتر احمدی نژاد در کنار یک امر شاید اشتباه

1- رهبر معظم انقلاب از آقای مشایی با احترام یاد می‌کنند و حتی در ویرایش نامه کلمه «جناب» را بر ابتدای نام ایشان افزوده‌اند.
2- رهبر معظم انقلاب اعلام می‌فرمایند که این انتصاب را به «مصلحت آقای احمدی‌نژاد و دولت ایشان» نمی‌دانند نه آنکه به مصلحت نظام و انقلاب نباشد! در واقع با توصیه داهیانه خود و به خاطر علاقه ای که به دولت خدمتگزار و شخص رئیس جمهور محترم دارند توصیه و تاکید می کنند به خاطر حساسیت‌هایی که راجع به آقای مشایی صورت گرفته است در حکم ایشان تجدیدنظر صورت پذیرد تا این انتصاب باعث رنجش دلسوزان نگردد.
3- کسانی که برای ولایت‌پذیری دکتر احمدی‌نژاد کرنومتر گذاشته بودند بدانند که در اداره کشور به طور معمول راجع به اجرایی شدن یک حکم تدبیر و مشورت‌هایی صورت می گیرد. به طور طبیعی رهبر معظم انقلاب توصیه‌ها و مکاتباتی با روسای سه قوه دارند که ایشان پس از مشورت به نحو مقتضی و مطلوب آنها را اجرایی می‌کنند. بدیهی است برکناری معاون اول رییس‌جمهور به لحاظ دیپلماسی عمومی و در عرصه بین‌الملل دارای تبعات و ملاحظاتی است که باید با تدبیر و حکمت و رعایت مصالح نظام صورت پذیرد.
به رغم این موضوع مگر نه این که پس از انتشار عمومی این نامه بلافاصله دستور معظم‌له اجرا شد، آیا تأخیری در این باره صورت گرفت؟
4- و اتفاقاً مسأله این جاست چگونه بعضی اشخاص و جریان‌ها از محتوای نامه محرمانه‌ای که رهبر معظم انقلاب به طور مستقیم برای رییس‌جمهور نگاشته‌اند آگاهی یافته‌اند؟ آیا این یک خطای بزرگ و حتی خیانتی به نظام نیست که درباره یک مسأله حیاتی کشور دانسته یا ندانسته با گمانه‌زنی محتوای نامه محرمانه رهبر معظم انقلاب انتشار غیررسمی یابد و مبنای اظهارنظر و اعلام موضع قرار گیرد. و اتفاقاً همین‌ها جفای بر رهبری و زیاده‌روی در احساس تکلیف است!
5- و شاهدی بر این ادعا بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب است که از غلبه هوای نفس بر احساس تکلیف زینهار گفتند و از بی‌انصافی‌ها گلایه نمودند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برخلاف بزرگ نمایی صورت گرفته این مسایل را «درجه دوم» خواندند و با اشاره به قضایای چند روز اخیر هشدار دادند که به خاطر یک امر از «تهمت بیهوده» به کسانی که صلاحیت خدمت در نظام جمهوری اسلامی را دارند پرهیز کنند و تقوای الهی را در اعلام موضع رعایت کنند.


کلمات کلیدی: سیاست


نوشته شده توسط امین 88/5/4:: 2:58 عصر     |     () نظر